مرگبارترین سرطان به خاطر زیبایی ناخن‌ها

بسیاری از خانم‌ها این روز‌ها به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند تا ناخن‌های خود را مرتب کنند غافل از آنکه این اقدام به ظاهر زیبایی می‌تواند مسبب بیماری‌های جدی در آن‌ها شود. در جدیدترین روش‌های ابداعی برای زیبایی انگشتان دست، از دستگاه اشعه UV استفاده می‌شود تا مواد قرار داده شده بر روی ناخن‌ها سریعتر خشک شوند و طرح مورد نظر ایجاد شود. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

مرگبارترین سرطان به خاطر زیبایی دست‌ها
اما کارشناسان هشدار می‌دهند استفاده طولانی مدت از این وسیله در کنار مصرف مواد شیمیایی و سمی مربوط به طرح ناخن‌ها می‌تواند سبب ابتلای افراد به حساسیت و حتی سرطان‌های پوست از جمله ملانوما و کارسینوم شود.

همچنین ابزار قیچی مانند برای بریدن کوتیکول اطراف ناخن‌ها می‌تواند سبب ایجاد زخم، التهاب و عفونت درناخن شده و ورود عوامل بیماری زا به بدن را هموار کند.

بر این اساس کارشناسان به خانم‌ها توصیه می‌کنند از بریدن کوتیکول کناره ناخن‌ها خودداری کنند، استفاده از انواع لاک و نیز دستگاه UV می‌تواند بسیار مضر باشد به همین دلیل برای آندسته از افرادی که علاقه‌مند به مانیکور هستند استفاده از روش‌های قدیمی کم خطر توصیه می‌شود.

ضدعفونی نکردن وسایل مانیکور توسط آرایشگر و خود فرد نیز می‌تواند در ایجاد التهاب موثر باشد. کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای جلوگیری از آسیب دیدن دست‌ها هنگام استفاده از دستگاه UV کناره پوست انگشتان دست خود را آغشته به کرم ضد آفتاب با درصد محافظت کنندگی بالا کنند تا از بروز صدمه و آسیب بیشتر جلوگیری شود.

علاوه بر اشعه و استفاده از ابزار آلوده، لاک و سایر مواد شیمیایی که برروی ناخن‌ها قرار می‌گیرند با بستن منافذ هوایی برای تنفس ناخن‌های دست می‌توانند سبب بروز زردی، شکنندگی و کندی رشد انگشتان دست شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا