پرسپولیس؛ خانه روی آب وزارت ورزش

این روزها شرایط برای پرسپولیسی‌ها بسیار خوب است چرا که آنها علاوه بر قهرمانی مقتدرانه در لیگ برتر و کسب سوپرجام کشورمان توانسته‌اند به عنوان تنها نماینده ایران به جمع ۸ تیم برتر آسیا صعود کنند. پرسپولیس ایران صعود کرده،‌اما پرسپولیس برخلاف ۷ تیم صعود کرده به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا وضعیت خیلی مناسبی ندارد. از مشکلات مالی باشگاه گرفته تا ناراحتی بازیکنان از نگرفتن طلب‌هایشان از پرسپولیس همه و همه باعث شده تا سرخ‌پوشان در آستانه مهم‌ترین بازی‌های خود دچار حاشیه‌های عجیبی شوند که قطعا نمی‌تواند خبر خوبی برای نماینده کشورمان در آسیا باشد.

این اتفاق در حالی رخ داده که ۷ تیم دیگری که در این مرحله حضور دارند، هر روز به دنبال تقویت تیم خود هستند و به نوعی خود را تا دندان مسلح کردند تا بتوانند بهترین عملکرد را در این مسابقات معتبر داشته باشند. از جمله همین باشگاه الاهلی عربستان حریف مستقیم پرسپولیس که برای اردوی ۲۰ روزه در اتریش به سر می‌برد و تا کنون ۳ بازیکن مطرح هم به خدمت گرفته و کماکان در حال تقویت خود است اما در طرف مقابل پرسپولیسی قرار دارد که هر روز درگیر حاشیه‌های خواسته و ناخواسته می‌شود. همین موضوع است که باعث نگرانی علاقمندان به این تیم شده و نگران هستند که مبادا فرصت خوبی که امسال برای قهرمانی در آسیا وجود دارد به راحتی از دست برود.

یکی از مشکلاتی که اخیرا گریبان پرسپولیسی‌ها را گرفته بحث تغییرات احتمالی در مدیریت باشگاه است. از طرفی وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی باشگاه پرسپولیس، تاکنون موضع قاطعی در این خصوص نگرفته و حتی رسانه‌ها هم نمی‌دانند تکلیف مدیریت باشگاه طی روزهای آینده چه خواهد شد. این اتفاق قطعا نمی‌تواند شرایط خوبی را رقم بزند چرا که بلاتکلیفی برای این باشگاه اصلا خوب نیست. بحث انتخاب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس موضوع کوچکی نیست که بتوان به این راحتی از آن گذر کرد چرا که باید در صورت تغییرات احتمالی و انتخاب مدیر جدید فردی سکاندار باشگاه شود که برنامه‌های کاربردی و راهبردی برای این باشگاه داشته باشد. این موضوع تنها شامل مدیر بعدی نیست بلکه اعضای هیأت مدیره هم باید فارغ از حضور سمبلیک در این باشگاه و دور هم جمع شدن‌های بی‌فایده، در تصمیم‌گیری‌ها نقش اساسی ایفا کنند.

به نظر می‌رسد مسئولان وزارت ورزش بدشان نمی‌آید سیاست یک بام و دو هوا را در خصوص پرسپولیس اجرا کنند چرا که اگر بنا به تغییرات در پرسپولیس است این اتفاق باید زودتر رخ دهد و اگر بناست از مدیران فعلی حمایت شود این موضوع علنی شود چون که این اتفاقات اخیر جز به حاشیه بردن پرسپولیس به عنوان تنها نماینده ایران در آسیا ثمر دیگری نخواهد داشت. از طرف دیگر این سوال پیش می‌آید که چرا وقتی مسئولان وزارت ورزش و جوانان نسبت به اینگونه مسائل ورود می‌کنند و گاهی حتی در خصوص مسائل روزمره هم اظهار نظر می‌کنند چرا وقتی بازیکنان پرسپولیس به حق از بی‌پولی ونگرفتن طلب‌شان گله‌مند هستند واکنشی از خود نشان نداده و صحبتی نمی‌کنند؟ در این بین اتفاق تاسف برانگیز دیگری هم رخ می‌دهد؛ پرسپولیسی که باید در حال حاضر دچار آرامش فکری برای حفظ تمرکزش باشد از هر طرف آماج حملات قرار می‌گیرد تا نگرانی‌ها از بابت وضعیت این باشگاه بیخود و بی‌جهت نباشد.

عنوان کردن اینکه پرسپولیس ۱۰۷ میلیارد تومان بدهی دارد در حالی که بخش اعظمی از آن مربوط به ادوار گذشته است در این شرایط جز آشفته کردن اذهان پرسپولیسی‌ها خروجی دیگری نخواهد داشت چون باید واقع بین بود؛ پرسپولیسی‌ها این روزها در مخارج روزانه‌شان مانده‌اند چه برسد به اینکه به فکر صاف کردن طلب ادوار گذشته باشند! این مسائل و برخی دیگر از مسائلی که در پشت پرده رقم می‌خورد نشان‌دهنده تعدد تناقض‌ها در گفتار و رفتار مدیران ارشد فوتبال و ورزش کشورمان است. در این بین فقط یک موضوع به ذهن می‌رسد و آن اینکه شاید عده‌ و یا گروهی قصد دارند با مانع‌تراشی برای پرسپولیس برانکو را دچار چالش‌های فراوان کرده و او را از هدف اصلی‌اش دور کنند. این مسائل این موضوع را در اذهان متبادر می‌کند که شاید عده‌ای با اهداف از پیش تعین شده و مشخص، قصد دارند برانکو را از سر راه بردارند که اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد باید نگران آینده پرسپولیس و اهداف آن بود.

باید این را در نظر گرفت که برانکو یک مربی کاملا حرفه‌ای است که بدون شک همه امور را در نظر دارد و تحرکات اطرافش را به خوبی رصد می‌کند. طبق شنیده‌ها برانکو از این رفتارها هم ناراحت بوده و کاملا از اتفاقات پشت پرده با خبر است. او هم از این شرایط راضی نیست چرا که وقتی می‌بیند تیمش دارای چه شرایط خوبی است اما دست‌های پشت پرده برای تخریبش آغاز به کار کرده‌اند ناراحت و عصبانی می‌شود هر چند که البته خیلی در مصاحبه‌هایش این موضوع را رسانه‌ای نمی‌کند و نمی‌خواهد پرسپولیس را دچار چالش کند. مطمئنا اگر این روند و این اتفاقات از سوی دست‌های پشت پرده ادامه‌دار باشد باز هم باید شاهد چالش‌هایی بین برانکو و کی‌روش باشیم و حملات رسانه‌ای طرفین به سمت یکدیگر را ببینیم. در این صورت قطعا این وزارت ورزش و جوانان و مدیران ارشد ورزش خواهند بود که باید جوابگوی انتقادات و انتظارات به حق هواداران میلیونی پرسپولیس باشند.

نکته جالب آنجایی است که برای مدیرعاملی پرسپولیس برخی نام‌هایی منتشر می‌شود که نه تنها با برانکو رابطه خوبی ندارند بلکه با او در گذشته دچار چالش‌های مهمی هم شده‌اند. همان زمان که برانکو سرمربی تیم ملی بود و برخی‌ها سعی در قبولاندن بازیکنان مد نظر خودشان به تیم‌ملی بودند اما برانکو زیر بار این مساله نرفت. حالا اما مدیرانی برای گزینه مدیرعاملی پرسپولیس عنوان می‌شوند که یار غار و دوست صمیمی منتقد جدی برانکو در پرسپولیس هستند. با این شرایط برانکو باید چه کند؟ با افرادی که با دست‌های پشت پرده قصد تخریب او و تیمش را دارند بجنگند یا اینکه به جنگ مدیرانی برود که از راه‌های خاص برای رسیدن به مدیریت پرسپولیس مطرح می‌شوند؟ این تنش‌ها در نهایت باعث می‌شود که برانکو کمترین زمان و توان را برای هدایت پرسپولیس آن هم در حالی که این تیم دوران طلایی خودش را سپری می‌کند بگذارد و بی‌شک در نهایت دود همه این اختلافات به چشم هواداران میلیونی پرسپولیس خواهد رفت. پس چه بهتر که اگر قرار بر انجام تحولات در سطح مدیریت پرسپولیس است مدیرانی معرفی و انتخاب شوند که حداقل به دلایل فوتبالی وارد این باشگاه شده باشند نه اینکه به دلیل ارتباط با فلان مربی و به خاطر فشارهای پشت پرده بخواهند برای فشار به برانکو به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شوند. در این زمینه گفتنی‌ها بسیار است که در صورت لزوم حتما منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا