دبیر نمایشگاه هنرمندان خانه دوست فریدونکنار خبر داد

برگزاری نمایشگاه «تعامل» در فریدونکنار

بصیرنیوز، خلیل سمایی‌جابلو دبیر نمایشگاه هنرمندان خانه دوست فریدونکنار با نام تعامل، در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد:  نمایشگاه تعامل آثار گروهی از هنرمندان خانه دوست فریدونکنار با بهره گیری از مدیا، ابزار و امکانات مرسوم برای تولید نشانه‌هایی که دلالت‌گر است برپا می‌شود.

وی تصریح کرد: ساختار آثار تولید شده از زمینه‌مندی اجتماعی و سیاسی ایجاد شده است و همچنین تلاش دارد بر ذهنیت مخاطب تاثیر بگذارد.

نمایشگاه هنرمندان خانه دوست فریدونکنار یادآور شد: هنرمند به عنوان آغاز کننده، جایگاه خود را حفظ می‌کند و در این میان رابظه دو سویه هنرمند با هنرمند، هنرمند با مخاطب خوانشگر و بر هم کنشی زیبایی شناختی و گفتمان ذهنی آن دو، برای تکمیل کردن ایده‌ها و فهم از اثر هنری را به وجود می‌آورد.

سمایی با اشاره به اینکه تقابل مخاطب با اثر هنری فرآیند تبدیل اثر به اثر جدید را ایجاد می کند، گفت: حضور بازدید کننده، نمایشگری اثر را تغییر نمی دهد بلکه تکمیل کردن و برقراری ارتباط با فضا، بعد، زمان و مهم‌تر از همه یک تعامل گری اندیشیده شده توسط هنرمند امکان ارتباط خلاق را می‌دهد.

وی افزود: آثار به نمایش در آمده امکان می‌سازد که خالق اثر و بازدیدکننده از هم و درباره هم یاد بگیرند، سپس المان اجتماعی، فرهنگی، سیاسی یکدیگر را بشناسند.

نمایشگاه هنرمندان خانه دوست فریدونکنار یادآور شد: در این رابطه فرآیند ارتباط، برهم کنشی، توسعه و مشارکت بین هنرمند، اثر و مخاطب را به وجود می‌آورد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا