امروز : پنج شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۱۳:۳۰ ذخیره فایل ارسال به دوستان

۴ روش موثر برای جلوگیری از هوس غذایی

اجتناب از هوس‌های غذایی اگرچه غیر قابل اجتناب است، اما خبر خوب این است که به ندرت پیش ‏می‌آید که ھوس غذایی بیش از نیم ساعت گریبان ما رو بگیرد و اگر بتوانیم نیم ساعت دوام بیاوریم، ‏می‌توانیم از دام ھوس غذایی فرار کنیم. ‏در ادامه این مطلب را به نقل از سلامانه بخوانید. برای […]

اجتناب از هوس‌های غذایی اگرچه غیر قابل اجتناب است، اما خبر خوب این است که به ندرت پیش ‏می‌آید که ھوس غذایی بیش از نیم ساعت گریبان ما رو بگیرد و اگر بتوانیم نیم ساعت دوام بیاوریم، ‏می‌توانیم از دام ھوس غذایی فرار کنیم. ‏در ادامه این مطلب را به نقل از سلامانه بخوانید.

چطور می‌توان به غذا فکر نکرد؟
برای جلوگیری از هوس‌های غذایی می‌توانید روش‌های زیر را امتحان ‏کنید:‏
پیاده روی:
ورزش می‌تواند خلق و خوی ما رو بھبود ببخشد و نیاز احساسی به غذا رو از بین ببرد. پس در چنین ‏شرایطی، شروع به پیاده روی کنید. پانزده دقیقه تا نیم ساعت راه بروید تا ھم ورزشی کرده باشید و ھم گرسنگی ‏کاذب از ذھن شما دور شود. ‏
تنفس عمیق:
تنفس به شما فرصت میدھد تا مکث کرده و به خودتان بیایید و استرس رو کاھش بدھید. وقتی که ‏به آرامش رسیدید، دیگر خوردن یک تکه شکلات به نظرتان مھمترین کار دنیا نخواھد آمد. ‏
مصرف میان وعده‌های سالم:
توصیه می‌شود که میان وعده ترکیبی از کربوھیدرات پیچیده و پروتئین باشد (مثل یک ‏سیب و یک چھارم فنجان آجیل، یا یک گلابی و تکه‌ای پنیر). بدین ترتیب، سوخت رسانی مناسب به بدن انجام ‏شده و نیاز به دریافت شیرینی ھم مرتفع می‌شود. ‏
نوشیدن آب:
ھر وقت که ھوس خوردن شیرینیجات به سراغ شما آمد، دو لیوان پر، آب بنوشید.

ارسال دیدگاه

photo_2016-05-31_13-37-56

photo_2016-06-02_15-16-08

photo_2016-06-02_15-16-04

1

sana shirini-1

gorban-1

news