ماجرای یک چاقوکشی در عالم پزشکی

امیر علی سوادکوهی با اشاره به اینکه یک بار دیگر خشونت چهره نازیبای خود را به یکی از خدوم ترین فوق تخصص‌های مراقبت‌های ویژه نشان داده است، اظهار داشت: دکتر یداللهی از همکاران فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و منتخب نظام پزشکی شهرکُرد است که مورد حمله قرار گرفته اما خدای را شاکریم که فقدانی از این حادثه ناگوار حاصل نشد.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با گلایه از اینکه جامعه پزشکی تا چه زمانی باید شاهد این نوع هجمه‌ها باشد، افزود: چرا متولیان امر بهداشت و درمان فقط به عنوان ناظر عمل می‌کنند و هیچ گونه اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهند.

سوادکوهی ادامه داد: چرا زمانی که هجمه شدید رادیو و تلویزیون کشور و برنامه‌های ضد پزشکی متعدد ساخته و پخش می‌شود متولیان امور پزشکی در وزارتخانه و حتی سازمان نظام پزشکی نظاره‌گر بوده و عملکرد تنبیهی وجود ندارد.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با تاکید بر اینکه باید نسبت به هجمه‌های جامعه پزشکی از سوی متولیان امر اقداماتی اساسی صورت پذیرد، اظهار کرد: باید موضع منفعلانه وزارت بهداشت و درمان و سازمان نظام پزشکی و تمام متولیان امور درمانی و بهداشتی را مورد نکوهش قرار داد و با خشونت رایج شده در جامعه علیه قشر پزشک مبارزه کرد زیرا با شیوع این نوع حوادث دیگر طبیب سالمی برای خدمت به جامعه باقی نخواهد ماند.

گفتنی است، دکتر فرخ یداللهی متخصص بیهوشی بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکُرد مورد حمله فردی با چاقو قرار گرفته و ضارب پس از وارد کردن چاقو به گردن پزشک، از بیمارستان گریخت. ضربه سبب آسیب به حنجره، تیرویید و بافت‌های نرم گردن شده و وی بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد. ضارب همچنان فراری بوده و از انگیزه‌های وی اطلاعی در دست نیست. همچنین دکتر یداللهی در انتخابات اخیر سازمان نظام پزشکی در شهرکُرد به عنوان منتخب پزشکان انتخاب شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا