فعال رسانه‌ای مازندران در گفت‌وگو با بصیرنیوز:

هیچ تعاملی میان مسئولان و خبرنگاران در فریدونکنار وجود ندارد/ روابط عمومی ادارات فریدونکنار به دنبال نصب بنر

ابوالقاسم فرجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز با انتقاد از عملکرد مسئولان در بحث رسانه، اظهار کرد: فضای رسانه‌ای در فریدونکنار تعطیل شده است.

وی افزود: با وجود آنکه به دولت آقای احمدی‌نژاد و عملکرد آن نقدهایی وجود داشت، در خصوص تعامل با رسانه هیچگونه نقدی بر آنها وارد نبود.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: برای دولتی که خود را تدبیر و امید معرفی می‌کند شعار آنها روشنفکرگرایانه است و دم از دموکراسی می‌زنند در عین حالی که حضور خبرنگارها برای آنها ارزشی ندارد و به هیچ عنوان رسانه‌ها در فعالیت‌های دولتی دیده نمی‌شوند.

فرجی با بیان اینکه بسیاری از اخبار در فریدونکنار به صورت تصویری و عکس است، گفت: این امر نشان می‌دهد که دولت و مسئولان آن در این شهرستان هیچ فعالیتی ندارند و جلسه‌های آنها فقط تشریفاتی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران فریدونکناری که تعداد آنها از انگشت‌های یک دست نیز کمتر است تنها در مراسم افتتاحیه و بازدیدها که هیچ ارزشی برای آنها ندارد دعوت می‌شوند، خاطرنشان کرد: هیچ تعاملی میان مسئولان و خبرنگاران در فریدونکنار وجود ندارد و این موضوع را بارها به مدیران متذکر شدیم.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه مسئولان برای ارائه گزارش عملکرد در روز خبرنگار به صورت نمادی از آنها تجلیل می‌کنند، یادآور شد: خبرنگاران می‌توانند بازوان دولت و رابط بین مردم و مسئولان باشند، اما عمر این دولت نیز در حال به پایان رسیدن است و متاسفانه هیچ رشدی نسبت به این موضوع متصور نیستیم.

بی‌احترامی نسبت به خبرنگار در فریدونکنار کاملا مشهود است

فرجی با بیان اینکه بی‌احترامی نسبت به خبرنگار در فریدونکنار کاملا مشهود است، گفت: هر شهر و استانی اگر خبرنگار را نادیده بگیرد و با آن سلیقه‌ای برخورد کند، آن مناطق به قهقرا می‌رود و مطالبات مردم آن بدون پاسخ می‌ماند.

وی با انتقاد از عملکرد دولت تدبیر در فریدونکنار نیز اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید در فریدونکنار فقط حرکت لاک‌پشتی را شاهد هستیم.

این فعال رسانه‌ای گفت: شاید برخی از بخشداران دولت نهم و دهم از بخشداران دولت تدبیر ضعیف‌تر نشان می‌دادند، اما در عمل و کارکرد ۱۰ برابر آنها موثرتر و مفیدتر بودند، در دولت تدبیر و امید در دو بخش فریدونکنار یکبار نیز به جلسه دعوت نشدیم.

خبرنگار روزنامه حرف مازندران با اشاره به اینکه در دولت اصلاحات خبرنگار شدم، اما آن دولت با تمام بدی‌هایی که داشت آنقدر به خبرنگاران بی‌رحمی و بی‌احترامی نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: خبرنگار می‌تواند با حضور در جلسات امید را در بین مردم زنده کند.

فرجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد ضعیف روابط‌عمومی‌های ادارات فریدونکنار یادآور شد: ادارات فریدونکنار روابط عمومی ندارند و معدود اداراتی که روابط عمومی دارند، تنها به دنبال نصب بنر هستند.

برخی از ادارات که روابط عمومی دارند برای خود سفره پهن کرده‌اند

وی افزود: برخی از ادارات که روابط عمومی دارند برای خود سفره پهن کرده‌اند، تنها با درج تصاویر مسئول مربوط به دنبال تملق و نشان دادن خود هستند که این با وظیفه یک مسئول روابط عمومی کاملا مغایرت دارد.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نخستین خبرنگاران تاریخ اسلام بودند و اگر در کربلا نبودند تاریخ به آیندگان منتقل نمی‌شد.

فرجی گفت: امروز هم اگر خبرنگاران در جلسات نباشند، تاریخ به طور صحیح نوشته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین کسانی که از عدم حضور خبرنگاران در جلسات ضرر می‌کند دولت است نه ملت، افزود: برخی از مسئولان تصور می‌کنند که با عدم دعوت از خبرنگاران عیب‌های آنها سرپوشیده باقی می‌ماند در حالیکه این بزرگترین ضعف و نقص یک مدیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا