رئیس اداره سوادآموزی فریدونکنار خبر داد

وجود بیش از ۳۰۰ بی‌سواد مطلق در فریدونکنار

بصیر، آذر اصانلو  در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان فریدونکنار یکی از اهداف اصلی سوادآموزی را انسداد مبادی بی‌سوادی دانست و اظهار کرد: وظیفه کارکنان آموزش و پرورش جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و جذب بیسوادان برای ریشه‌کنی بیسوادی، نیاز جدی به کار گروهی دارد و در این زمینه حمایت تمامی ادارات و نهادهای مربوطه بسیار موثر است.

رئیس اداره سوادآموزی فریدونکنار تصریح کرد: با توسعه سوادآموزی می‌توان احساس بهتری از زندگی به افراد بی‌سواد و کم‌سواد جامعه تزریق کرد.

اصانلو بر لزوم ایجاد مرکز یادگیری محلی در فریدونکنار تاکید کرد و گفت: تأسیس مرکز یادگیری در یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان می‌تواند در راستای ارتقای مهارت‌های مورد نیاز افراد بیسواد و کم سواد منطقه بسیار موثر باشد و در ارتباطات اجتماعی این افراد تغییرات مفیدی ایجاد کند.

وی به رشد متوسط یک درصدی باسوادی در دنیا اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۱۳۹۰ آمار بی‌سوادی در مازندران ۷٫۹۵ درصد بود که درطول ۴ سال با رشد بی سابقه  ۵۴٫۲ درصدی به آمار ۶۱٫۹۷ رسید.

رئیس اداره سوادآموزی فریدونکنار با اشاره به اینکه دولت در ۴ سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیسواد مطلق را باسواد کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با پالایش لیست بی‌سوادان شهرستان، حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ بیسواد مطلق در فریدونکنار وجود دارند که باید با عزم همگانی برای شناسایی، جذب و آموزش این افراد اقدام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا