کارشناس مسائل فرهنگی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز:

ترویج مولفه نرم نظام با حفظ یاد و خاطره شهدا

بصیر، عباس جعفری در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: مکتب شهدا چراغ راهی است که در مسیر انقلاب اسلامی در برابر سلطه جهانی ایستاده و هیچ پشتوانه ای محکمتر از آن نداریم.
وی تصریح کرد: شهدا از یک سو پرچم اقتدار و پیشرفت و توسعه این نظام هستند و از سوی دیگر یکی از مولفه‌های بزرگ قدرت نرم به حساب می‌آیند و امروز هیچ مولفه‌ای در بین مولفه‌های قدرت نرم نظام فراگیرتر از این یادواره‌های شهدا نداریم.
این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه مکتب شهدا ظرفیت بسیار عظیمی دارد، تصریح کرد: این مکتب در عمق و جان شهدا قرار دارد و آنها به پیمانی که با شهدا بسته‌اند وفادارند و در حد شعار نمی‌باشد و یک حقیقت واقعی است.
جعفری با اشاره به اینکه در رابطه با هیچ موضوعی مردم ما آنقدر استقبال نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: راه و روش و سیره شهدا باید به گونه‌ای تبیین شود که بتواند آن اثرگذاری را داشته باشند.
وی اظهار کرد: اگر در روز تاسوعا و عاشورا به صورت خودجوش و متکی به اعتقاداتمان به خیابان ها می‌آئیم و کسی با تبلیغات مردم را به میدان نمی آورد بسته به فرهنگ شهید و شهادت دارد.
این کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه در احیای امر شهید و شهادت در ابتدای راه قرار داریم گفت: اگر بتوانیم این مولفه نرم نظام را با قدرت و برنامه ریزی ترویج دهیم هیچ قدرتی در دنیا جرات مقابله با ما را ندارد بنابراین مسئولیت ما بسیار سنگین است.
جعفری با اشاره به اینکه در شهریور امسال یادواره شهدای شهرستان فریدونکنار برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: باید در برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به وضوح به همه نمایش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا