۱۱ ترفند ساده برای داشتن شکم تخت بدون رژیم و ورزش

دیگر نگران تغییرات شدید در خودتان نباشید. چند مزیت کوچک به شما کمک خواهند کرد، تا از شر شکم باد کرده و بیرون زده از بدنتان خلاص شوید. البته در این روش‌ها هیچ گونه محدودیت غذایی و تمرینات سخت ورزشی توصیه نشده است. در ادامه این مطلب با این ترفندها آشنا می‌شوید.
۱. در وضعیت خوب قرار بگیرید
توصیه می‌شود چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده به صورت کاملا صاف باشید. Kim Lyons مربی ورزشی می‌گوید:«هنگامی که شما در وضعیت خوب باشید، ماهیچه‌های معده شما تکان می‌خورند، این تکان خوردن در آب شدن چربی شکم به کارتان می‌آید». اگر شما حالت صاف ایستادن  یا نشستن را از یاد می‌برید، بهتر است یاداشتی را کنار میز کار و یا هر محیطی که در آن مشغول به کار هستید بچسبانید تا با مشاهده آن خود را صاف کنید.
۲. خوردن غذای آبکی
بله شما  درست خواندید. جالین لندن، مدیر تغذیه در موسسه Good Housekeeping می‌گوید که غذاهای پرچرب شما را سریع‌تر پر می‌کند. برنامه غذایی خود را با سوپ، سالاد و یا انتخاب مورد علاقه خود که شبیه به این موارد است، پرکنید. خوردن آب و غذای آبکی به شما کمک می‌کند که زود سیر شوید. در حالی که کالری کمتری برای ذخیره شدن جذب می‌کنید. توجه داشته باشید نوشابه‌های گازدار قندی نیز جزء مایعات به حساب می‌آیند اما سرشار از کالری هستند و مصرف‌شان به هیج وجه توصیه نمی‌شود.
۳. نوشیدن آب
سعی کنید بدنتان آب ذخیره شده برای ساعات پیش رو داشته باشد. از دست دادن آب بدن خود دلیلی برای ذخیره شدن دیگر مواد در بدن است. ۸ فنجان آب و دیگر مایعات غیر قندی برای مصارف شبانه روزی خود تامین کنید تا دیگر مواد غذایی جانشین آنها نشود. آب خیلی راحت از بدن دفع می‌شود اما امکان جذب غذا بیشتر است.
۴. بادام درختی و آجیل
تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف آجیل با قطر دور پهلوی افراد در ارتباط است. آجیل‌ها غنی از چربی‌های اشباع هستند. مصرف آجیل‌ها رضایت بخش‌تر از چوب شور است. اطمینان حاصل کنید در هنگام مصرف آجیل‌ها، به خصوص بادام درختی به هیچ وجه نمکی دودی شده نباشند. اگر نمک بیش از حد در بدن جذب شود، بسیار خطرناک است. همچنین شما با نخوردن آجیل‌های نمکی می‌توانید از تجمع نمک درون بدنتان جلوگیری کنید. شما با خوردن آجیل‌های پر نمک تجمع سدیم در بدنتان را که عاملی برای التهاب است را افزایش می‌دهید.
۵. چای و قهوه
نوشیدنی‌های کافین دار مثل چای و قهوه باعث می‌شوند تا احساس تشنگی‌تان بیشتر شود. این مایعات اگر بدون هیچ گونه افزودنی قندی مصرف شود نه تنها باعث پر شدن معده شما می‌شود، بلکه اشتهای شما را نیز کاهش می‌دهند. وجود مایعات در شکم باعث تحرک بیشتر آن می‌شود. این تحرکات می‌تواند در لاغر شدن قطر شکم‌تان به کمک‌تان بیاید. البته توجه داشته باشید که رنگدانه‌های موجود در قهوه و چای ممکن است، باعث ایجاد پلاک روی دندانتان شود. پس مراقبت‌ از دهان و دندانتان را جدی بگیرید.
۶. صبحانه مقوی میل کنید
سعی کنید شیر کم چرب را به همراه غلات برای صبحانه در نظر بگیرید. این صبحانه ممکن است اشتها را کم کند و میل خوردن را از شما بگیرد. توجه داشته باشید رژیم غذایی حاوی کلسیم از وزن سالمتری برخوردار است. علاوه بر این، مواد معدنی موجود در محصولات لبنی – کلسیم، پتاسیم و منیزیم – می‌توانند به مقابله با سدیم که باعث التهاب در بدن می‌شود، کمک کنند.
۷. حمام کردن
شما باید هر روز یک وقت خاصی را برای حمام کردن اختصاص دهید. مخصوصا در فصل گرما. Judith Reichman، استاد بهداشت زنان و زایمان در دانشگاه کالیفرنیا و لس آنجلس می‌گوید:«اگر شما روزانه دوش نگیرید، احساس راحتی نمی‌کنید و همین دلیل می‌تواند باعث شود تا آرامش خود را از دست بدهید. اگر شما نتوانید مغز خود را به آرامش برسانید، خود باعث استرس می‌شود. در برخی افراد استرس می‌تواند باعث چاقی شود».
۸. جویدن مناسب غذا
قبل از اینکه غذا را ببلعید، سعی کنید حداقل آن را ۱۰ بار خوب بجوید و سپس آن را ببلعید. غذایی که خوب جویده نشود و با بزاق دهان خوب ترکیب نمی‌شود. این امر می‌تواند در آینده نه چندان دور برای دستگاه گوارش و دیگر سیستم‌های بدن اشکال ایجاد کند. خوردن غذا بدون جویدن کافی باعث می‌شود، مقدار زیادی هوا وارد معده‌تان شود که این مقدار هوا می‌تواند باعث نفخ شود و حجم معده را گسترش دهد و در ضمن تجمع گاز در معده می‌تواند خطر ابتلا به سرطان  را در افراد بالا ببرد.
۹. پروبیوتیک‌ها (جنبه مثبت را در نظر بگیرید)
پروبیوتیک‌ها باکتری‌های خوبی هستند که به سیستم گوارش شما کمک می‌کنند تا غذا در معده خوب تجزیه شود و از مسمومیت‌های دستگاه گوارش نیز جلوگیری می‌کند. این شرایط به شما کمک می‌کند تا شکمتان تخت بماند. جانی بوودن، متخصص تغذیه، نویسنده درمان‌های طبیعی موثر بر روی زمین می‌گوید:«برای اینکه اطمینان داشته باشید که دستگاه گوارش شما به خوبی کار می‌کند. پیشنهاد می‌شود، روزانه وعده غذایی خود را با غذاهای غنی از پروبیوتیک همراه کنید. انواع مواد غذایی پرپیوتیک دار مثل؛ ماست پاستوریزه، کلم ترش و آب دوغ (دوغی که کره آن گرفته شده باشد) انتخاب خوبی برای شماست»
۱۰. پیاده روی کردن
لیون می‌گوید:«اگر روزانه بتوانید ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید، به شما کمک خواهد کرد تا چربی دور کمرتان را راحت‌تر آب کنید. اگر واقعا به فکر آب کردن شکم و دور پهلوی خود هستید. تبلیغالتی که در این باره می‌شود و ادعاهای آنها که قادرند ظرف چند روز شما را به وزن مورد دلخواهتان برسانند را فراموش کنید». مطالعه‌ای از دانشگاه ایالتی کانزاس، نشان می‌دهد اکثر دستگاه‌هایی که برای لاغری طراحی می‌شوند از عکس‌هایی استفاده می‌کنند که لزوما شخص مورد نظر از آنها استفاده نکرده است. این عکس‌ها بیشتر جنبه فریب و تبلیغ را دارند. شما بی‌شک با ورزش‌های سنتی نتایج بهتری را تجربه خواهید دید.
۱۱. آرامش خود را حفظ کنید
دکتر Reichman می‌گوید:«وقتی شما آشفته می‌شوید، بدنتان شروع به تولید استروئید و هورمون استرس می‌کند که این هورمون روی دستگاه گوارشتان تاثیر نامطلوب گذاشته و باعث یبوست می‌شود. استرس همچنین باعث افزایش تولید کورتیزول (همان هورمون مبارز که به منظور حفظ و نگهداری ارگان‌های حیاتی خود، چربی‌سازی می‌کند) می‌شود و این چربی‌ها می‌توانند در بد فرم شدن بدنتان موثر باشند. برای به حداقل رساندن تنش، دکتر ریکمن توصیه می‌کند ۲۰ دقیقه در روز را برای استراحت اختصاص دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا