لانه امن باکتری‌ها کشف شد!

شما روزی چند بار سراغ موبایل تان می‌روید و صفحه آن را لمس می‌کنید؟ آیا می‌دانستید میزان باکتری‌هایی که روی گوشی شما می‌نشینند بیشتر از مقدار باکتری‌هایی است که در توالت وجود دارد؟

آیا جزو آنهایی هستید که در هر یک ساعت چند بار سراغ تلفن همراه خود می‌روند؟ اطلاعات شرکت اپل می‌گوید استفاده کنندگان از گوشی‌های آیفون تقریبا روزی ۸۰ بار قفل تلفن همراه خود را باز می‌کنند. این یعنی ممکن است شما صدها بار و چه بسا بیشتر صفحه گوشی خود را لمس کنید.

شما با این تلفن همراه همه جا می‌روید. محل کار، خیابان، سفر، مهمانی و حتی ممکن است بعد از در دست گرفتن اسفنج آشپزخانه که یکی از آلوده‌ترین‌ها در خانه است گوشی تلفن همراهتان را لمس کنید.

شاید این باکتری‌ها که حین صحبت با تلفن روی پوست شما می‌نشینند و حتی آنها را تنفس می‌کنید باعث بیماری‌تان نشوند اما خیلی هم بی‌ضرر نیستند. بنابراین تمیز کردن تلفن همراه یک ضرورت است.

میکروبیولوژیست‌ها بر این عقیده‌اند که بهترین راه تمیز کردن تلفن همراه دستمال‌های میکروفایبر هستند که بیشتر این باکتری‌ها را از بین می‌برند. آنها توصیه می‌کنند اگر تا به حال اقدام به تمیز کاری تلفن همراه خود نکرده‌اید، این یک “ضرورت” است. بنابراین هرگز تمیز کاری تلفن همراه خود را در فواصل زمانی کوتاه و حتی روز به روز فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا