مأموریت غیرممکن پرسپولیس!

تلاش پرسپولیسی‌ها برای لغو حکم محرومیت فیفا در حالی همچنان ادامه دارد که به نظر می‌رسد مدیران قرمزها که زمینه‌ساز چنین گاف بزرگ مدیریتی شده‌اند، نباید زیاد امیدوار به برگرداندن حکم محرومیت چهار ماهه طارمی و همچنین محروم بودن از دو پنجره نقل و انتقالات باشند!

در حالی که هواداران و مدیران پرسپولیس همچنان در شوک حکم فیفا هستند، اما مهدی طارمی که متهم اصلی در این پرونده است، گویا چندان هم نسبت به این موضوع نگران و ناراحت نیست و حتی بابت اشتباهات بزرگی که سبب شده تا فیفا باشگاه پرسپولیس را نقره داغ کند، نمی‌خواهد یک عذرخواهی ساده کند. عکس‌های ارسالی از اعزام و تمرینات پرسپولیس در دبی هم به خوبی گویای این است که مهاجم پرحاشیه قرمزها بابت حکم محرومیت خود و باشگاه سر سوزنی ناراحت نیست و شاید همین بی‌تفاوتی است که سبب می‌شود واکنش عجیبی به خبر محرومیتش داشته باشد و به راحتی بگوید که مشکلی نیست: «مشکلی نیست، از بهمن‌ماه می‌توانم در میدان حضور پیدا کنم. با این حساب از نیم‌فصل دوم با قدرت بیشتری در بازی‌ها شرکت می‌کنم. برای پرسپولیس هم مشکلی نخواهد بود، چراکه تا نیم‌فصل مهاجمانی همچون منشا، علیپور و وحید امیری در ترکیب حضور دارند و می‌توانند در بازی‌ها به میدان بروند و مثل همیشه بدرخشند. چهار ماه که چیزی نیست، من دو سال به خدمت سربازی رفته‌ام و توانسته‌ام پس از بازگشت خود را ثابت کنم. مطمئن باشید پس از چهار ماه باز هم برمی‌گردم.»
برانکو: طارمی چوب مشاورانش را خورد
برانکو هم در سال‌های اخیر کم‌حاشیه با مهاجم تیمش نداشته و در واکنش به حکم فیفا معتقد است که طارمی به خاطر نداشتن مشاوران خوب، گرفتار چنین محرومیتی شده، محرومیتی که به گفته برانکو برای پرسپولیس فقدان بزرگی است: «قبل از هر چیز باید بگویم که این فقدان بزرگی برای پرسپولیس است، چون مهدی (طارمی) دو سال پشت سر هم بهترین بازیکن و آقای گل لیگ قهرمانان آسیا شده و بازیکن ثابت ماست. او تیم ما را نسبت به بقیه تیم‌ها متفاوت می‌کرد، اما حالا اشتباهی مرتکب شده، چون مشاوران خوبی نداشت. طارمی با افرادی که تجربه داشتند مشورت نکرد، افرادی که قبلاً با چنین مشکلاتی مواجه شدند و تجربه داشتند. حتی‌ می‌توانم بگویم که او شانس آورد که با چهار ماه محرومیت مواجه شد. ما قبل از هر چیز باید تلاش کنیم که او در این چهار ماه آمادگی خود را حفظ و حتی پیشرفت کند.»
کار به کسر امتیاز و سقوط نکشد!
در آن‌سو اما مدیران پرسپولیس هم با رفت و آمد به فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و برگزاری جلسات مختلف با وزیر و رئیس فدراسیون، تمرکزشان را روی لایحه اعتراضی به حکم فیفا برای ارسال به فدراسیون جهانی فوتبال گذاشته‌اند و به دنبال این هستند تا بتوانند با شکایت به دادگاه عالی ورزش، رأی را برگردانند. آنها امیدوارند با بیان این موضوع که براساس قوانین بین‌المللی، اگر در کشوری ناامنی صورت گیرد، افراد خارجی که تحت قرارداد باشگاه‌ها هستند می‌توانند بی‌قید و شرط آن کشور را ترک کنند و با استناد به کودتای ترکیه در سال گذشته این رأی را تغییر دهند. عدم کامل شدن قرارداد طارمی و عدم دریافت مبلغی از سوی این بازیکن از باشگاه ریزه‌اسپور از دیگر مواردی است که پرسپولیسی‌ها امیدوارند با این مستندات بتوانند رأی صادره را لغو کنند.
با این حال اما با توجه به سرنوشت دیگر پرونده‌های ایران در دادگاه عالی ورزش به نظر نمی‌رسد که رأی فیفا تغییر کند، به همین خاطر کارشناس مسائل حقوقی فوتبال به باشگاه پرسپولیس توصیه کرده ظرف مدت تعیین شده توسط فیفا، خسارت باشگاه ریزه اسپور را پرداخت کند وگرنه سرنوشت خوبی در انتظار این باشگاه نخواهد بود. هوشنگ نصیرزاده دیروز به خبرگزاری تسنیم گفته است: «الان مدت زمان یک ماهه برای پرداخت خسارت وجود دارد که اگر بعد از این مدت پرداخت نشود، پرونده به کمیته انضباطی فیفا می‌رود. آنجا مسئول دبیرخانه نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس می‌زند که شما باز هم سه هفته مهلت دارید که بدهی را پرداخت کنید، در غیر این‌ صورت با برخورد ما مواجه خواهید شد. برخورد آنها ابتدا کسر سه تا ۱۲ امتیاز و در مرحله بعد سقوط به دسته پایین‌تر است.»
مسئولان تعهدات را سرسری نگیرند
موضوعی که در پرونده پرسپولیس به خوبی مشهود است، سهل‌انگاری و اهمال‌کاری مسئولان این تیم است، به خصوص که وثوق‌احمدی، رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با اخبار ورزشی تلویزیون به آن اشاره کرده است: «به عنوان مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان صراحتاً در این مورد و موارد دیگر گوشزدهای لازم را انجام دادم. اسفند سال گذشته و همچنین در تیرماه امسال تذکرات لازم را دادم و به باشگاه گفتم که از فسخ قرارداد بازیکنش با باشگاه قبلی مطمئن شود.» محمدرضا داورزنی، معاون قهرمانی وزارت ورزش هم با انتقاد از مدیران باشگاه در چنین محرومیت‌هایی به آنها هشدار داده است: «مدیران نباید تعهدات را سرسری بگیرند و نباید خیلی به پرونده‌هایی که در فیفاست خوشبین باشند و فکر کنند که اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، چون همه چیز مشخص است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا