امروز : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۲۲:۵۱ ذخیره فایل ارسال به دوستان

«ال‌ سی‌ وایکیکی» را از ایران اخراج کنید

محمد حسین عرب، نائب رئیس اتحادیه پوشاک درباره واردات پوشاک گفت: ما مخالف رقابت نیستیم، اما متأسفانه افزایش حضور برخی از برندهای بی‌کیفیت مانند ال سی وایکیکی در بازار داخلی نه تنها موجب رقابت و بالارفتن کیفیت نمی‌‎شود بلکه ضربه زیادی هم به تولید داخل خواهد زد. وی با اشاره به افزایش تعداد فروشگاه‌های این […]

محمد حسین عرب، نائب رئیس اتحادیه پوشاک درباره واردات پوشاک گفت: ما مخالف رقابت نیستیم، اما متأسفانه افزایش حضور برخی از برندهای بی‌کیفیت مانند ال سی وایکیکی در بازار داخلی نه تنها موجب رقابت و بالارفتن کیفیت نمی‌‎شود بلکه ضربه زیادی هم به تولید داخل خواهد زد.

وی با اشاره به افزایش تعداد فروشگاه‌های این برند افزود: این برند که دارای مواد و پارچه‌هایی با کیفیت پایین است در چین تولید می‌شود و به اسم برند ترکیه وارد ایران شده و فروشگاه‌های هزار متری را هم در اختیار گرفته تا بتواند بازار ایران را در دست بگیرد.

نائب رئیس اتحادیه پوشاک گفت: حتی به جرأت می‌توان گفت که ال سی وایکیکی از لحاظ کیفیت به لباس‌های درجه یک و دو ایران هم نمی‌رسد و مانند لباس‌های درجه ۳ ایرانی است، اما از آن جهت که به راحتی می‌تواند کالای خود را تریلی تریلی وارد ایران کند بازار خوبی دارد و هیچ گاه صندوق فروشگاهش خالی نیست، این در حالی است که فروشگاه‌های تولید داخلی در حال نابود شدن است.

وی ادامه داد: در ماه محرم که مغازه دار ایرانی گاهی در روز یک فروش هم ندارد فروشگاه‌های ال سی وایکیکی همچنان فروش دارد، یک دلیل عمده‌اش این است که نام برند ترکیه بر روی آن است در صورتی که پوشاک‌های این برند در ترکیه تولید نمی‌شود و در واقع محصول چینی است.

وی با بیان این مطلب که تولیدکنندگان هم از حضور برندهای درجه سوم ترکیه‌ای بسیار شاکی هستند خاطرنشان کرد: وقتی به مقامات بالا اعتراض می‌کنیم می‌گویند ما باید با این کشورها داد و ستد داشته باشیم، این چه داد و ستدی است که موجب نابودی تولید داخلی می‌شود. ما از مقامات دولتی خواسته ایم برای تعطیل نشدن سایر تولیدکنندگان ایرانی، برندهای بی کیفیت ترک مثل ال سی را از ایران اخراج کنند.

عرب گفت: در بدترین بازارها که تولیدکننده داخلی در رکود کامل به سر می‌برند ال سی وایکیکی وضعیت خوبی دارد و از آن جهت که نظارتی هم بر روی قیمت این برندها نیست بنابراین با هر قیمتی که مدنظرشان است کالای خود را می‌فروشند و بعد هم پس از مدتی کالاهای خود را به اسم حراج کمی به قیمت واقعی نزدیک‌تر می کنند در صورتی که از ابتدا سود بیش از حدی را بر روی کالاهای خود کشیده بودند.

وی تأکید کرد: گاهی حتی ۵۰۰ درصد بر روی کالای خود می‌کشند و بعد در حراج تنها ۷۰ درصد از این ۵۰۰ درصد را پایین می‌آورند و سود ۳۰۰ تا ۴۰۰ به دست می آورند.

ارسال دیدگاه

photo_2016-05-31_13-37-56

photo_2016-06-02_15-16-08

photo_2016-06-02_15-16-04

1

sana shirini-1

gorban-1

news