بازار بابلسر در سالروز آتش‌سوزی خود، دوباره آتش گرفت +تصاویر

«بازار روز بابلسر در آتش سوخت» این تیتر خبری است که در سه‌شنبه شب، ۱۸ مهر ماه سال ۹۱ از رسانه‌های استان مازندران منتشر شد.

اما سبب این حادثه بر اساس نظر کارشناسان، بی‌احتیاطی و عدم توجه به سوزاندن زباله در محل ایمن اعلام شد.

در این حادثه آتش از قسمت شمالی پاساژ طيری واقع در بازار امام یا بازار قدیم بابلسر شروع و شعله‌های آن تا طبقات بالاتر اين پاساژ و مغازه‌های همجوار زبانه كشيد، اما با تلاش آتشنشانان، آتش مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

در این حادثه به علت بی‌توجهی عده‌ای، خسارت قابل توجهی به سایر مغازه‌داران وارد شد.

سه شنبه‌شب ۱۸ مهر ماه سال ۹۶، ۵ سال پس از حادثه آتش‌سوزی بازار قدیم بابلسر، آتش‌سوزی چند باب مغازه در بازار روز بابلسر باز هم تیتر خبرهای سایت‌های استان مازندران شد.

این حادثه از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه، از یک مغازه عطر فروشی در خیابان شهید رجایی نبش بازار امام آغاز و با حضور به موقع نیروهای آتشنشانی بابلسر، به سرعت مهار شد.

با این وجود مغازه‌های همجوار نیز دچار حریق شدند. علت این حادثه کماکان نامشخص است.

آقای حسینی، یکی از مغازه‌داران خیابان شهید رجایی در گفتوگویی اظهار کرد: چند سال قبل هم به دلیل بی‌توجهی چند نفر، سایر کسبه متضرر شدند، مگر نصب سیستم هشداردهنده چقدر هزینه‌بردار است که به خاطر شروع آتش‌سوزی از یک مغازه چند کاسب دیگر هم باید خسارت ببینند.

وی افزود: هنوز علت حادثه را رسمی اعلام نکرده‌اند اما کسبه بازار از احتمال اتصال سیم‌های برق حرف می‌زنند.

آقای حسینی گفت: کاش شهرداری یا شورای شهر با توجه به قدمت مغازه‌های خیابان بازار، وارد عمل شوند و نصب سیستم هشدار حریق را برای همۀ کسبه اجباری کنند.

آقای جلیلیان نیز از دیگر کسبۀ بازار تاکید کرد: سر و سامان دادن به این مسائل و اجبار نصب سیستم‌های ایمنی باید از سوی شورای شهر و شهرداری صورت گیرد، اگر چنین نشود، هر کسی خواست سیستم هشدار دهنده نصب می‌کند و هر کسی نخواست نصب نمی‌کند، در این بین کسی که ضرر می‌کند در نهایت کسبۀ بازار هستند.

ما نیز امیدواریم شهرداری و شورای شهر بابلسر، با توجه به تکرار آتش‌سوزی و سرعت گسترش حریق، اقدامی برای اجباری شدن نصب سیستم‌های هشدار دهندۀ حریق داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا