قبری عجیب و غریب که پنجره دارد! +تصاویر

کشور آمریکا، عجایب بیشماری دارد که هر کدام بسته به علاقمندان خود، جاذب طرفدارانش است. از جمله قبرستانهای عجیب در سمت غرب رودخانه نیوهاون درشهر ورمونت آمریکا، قبری عجیب در قبرستان اورگرین وجود دارد که با بقیه قبرها تفاوت فاحشی دارد. قبر بتونی بسیار عجیب به ابعاد چند اینچ رو به آسمان و پنجره ای شیشه ای! در ادامه با این مطلب علت وجود این پنجره را در این قبر پنجره دار در قبرستان اورگرین میخوانیم:

قبرپنجره دار
قبرستان اورگرین واقع در شهر ورمونت آمریکا، قبر پنجره دار بتونی کوچکی به ابعاد ۱۴ اینچی دارد که پنجره ای شیشه ای رو به آسمان آن، شیشه آن مبهم و غیر شفاف است و به دلیل وجود قطرات آب چیزی در پشت آن مشاهده نمیشود. اما درسال ۱۸۹۳، وضعیت فرق داشت وقتی شخصی از پنجره داخل را نگاه میکرد، میتوانست صورت تیموتی کلارک اسمیت را ببیند! تیموتی کلارک اسمیت، یک دکتر دیپلمات و جهانگرد بود.او مدرک پزشکی خود را در سال ۱۸۵۵ از دانشگاه نیویورک اخذ کرد وبه عنوان یک جراح به ارتش روسیه ملحق شد وتا سال ۱۸۵۷ در آنجا ماند و بعد از سال۱۸۷۸ به کشور رومانی رفت و تاسال ۱۸۸۳ هم در آنجا ماند.

ترس عجیب!
ترس عجیب تیموتی درطول تمام عمرش این بود که ناخواسته و اشتباها زنده دفن شود! این نوع ترس تاپوفیا نام دارد که معنای آن ترس از زنده بگور شدن است. ترس او روز به روز بیشتر میشد و کاملا غیر قابل درمان بود.این ترس شاید امروزه خیلی مرسوم نباشد، ولی در آن دوران زیاد هم عجیب غریب نبود. چون داستان زنده بگور شدن افراد زیادی شنیده ایم، یا حتی افرادی که در کما بوده اند و اشتباها مرده فرض شده بودند، اما بعد دفن شدن زنده شده بودند و خود را در قبر دیده اند.

 

حقیقتی عجیب از مرده ای که زنده دفن شد!
یک مثال معروف از فلسفه قبری عجیب در قبرستان اورگرین وجود دارد و این هست که ، فیلسوفی اسکاتلندی که در سال ۱۲۶۶ تا ۱۳۰۸ گزارش شده، نام این شخص جان دانس بوده که بعد از کما، که مرده دفن شده و بعد از دفن شدن بطور واقعی مرده بود و دلیل آنهم این بود که مدتها و سالها بعد، بعد از اینکه قبر او بیرون آورده شد، کالبد و جسدش جایی خارج از تابوتش پیدا شد. دستان او در اثر تلاش برای زنده ماندن و بیرون آمدن از قبر،خراشیده و خونی شده بود. در برخی افراد این ترس ها اشکال بسیار بدتری بخود گرفت و سبب اختراع چیزی بنام «قبر امن» شد. قبری که اهرمی داشت که به فردی که اشتباهی دفن شده بود این اجازه را میداد که کمکش کند تا بتواند با دنیای بیرون تعامل داشته باشد و درصورتی که نمرده باشد، بعد از گذاشته شدن درتابوت، توانایی باز کردن در تابوت وبیرون آمدن را داشته باشد.

درخواستی معقول و عجیب!
افراد بسیاری وقتی میفهمیدند مرگشان نزدیک است، از نزدیکان خود میخواستند که بعد ار دفنشان و بعد از گذاشته شدن در تابوت، با فواصل ،آنها را چندین بار چک کنند. گزارشات زیادی هم از افرادی که در این تابوت های امن دفن میشدند ، وجود دارد. اما برطبق همین گزارشات، این تابوت هم نتوانسته کسی را نجات دهد. به این ترتیب، وبا این تفاسیر، میتوان دلیل ترس تیموتی کلارک را فهمید ودرک کرد.او دستور داده بود تا بعد مرگ او، پنجره ای روی قبرش و رو به بیرون تعبیه شود.تا اگر بعد دفن زنده شد، بتواند از طریق همین پنجره زنده بودنش را به دیگران اطلاع دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا