۳۹۱ عملیات امدادو نجات در طرح دریای جویبار/ تحت پوشش ۱۲۰۰ خانوار جویباری در مرحله دوم طرح ملی خادم

محمدرضا صابری در گفت‌‌وگو با خبرنگار جویباران با اشاره به اینکه شهرستان جویبار عملکرد مناسبی در طرح ملی دریا داشته است، گفت: این طرح از خرداد سال‌‌جاری به مدت چهار ماه در ۱۸ کیلومترساحل چپکرود جویبار انجام شد و ۳۰ ناجی و ۱۵ نیروی امدادگر در طرح دریای امسال بحث ‌‌خدمات‌‌رسانی به مسافران و گردشگران را انجام دادند.

وی با اعلام اینکه ساحل پاک و آزاد جویبار از راه دسترسی مناسبی برخوردار نیست، اظهار کرد: ساحل دریای چپکرود با نقطه خطر۵۰ متر فاصله دارد برای همین خطر کمتری مسافران را تهدید می‌‌‌‌کند و خوشبختانه در دو سال گذشته هیچ غرق‌‌شدگی در این ساحل صورت نگرفته که با کمی توجه مسئولین در خصوص راه دسترسی می‌‌شود مسافران وگردشگران زیادی را جذب این سواحل بکر جویبار کرد.

رئیس جمعیت هلال‌‌احمر جویبار افزود‌‌‌‌: در طرح دریا یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی امدادی، ۴ دستگاه موتور سیکلت و ۲ دستگاه جت‌‌اسکی برای خدمات‌‌رسانی به مسافران به کار گرفته شد.

صابری تعداد کل عملیات انجام شده توسط هلال احمر شهرستان را ۳۹۱ مورد بیان کرد و گفت: در دوسال گذشته غریقی در سواحل جویبار صورت نگرفته که این رکورد خوبی برای این شهرستان در طرح ملی دریا است.

صابری در ادامه به اجرای طرح ملی خادم در شهرستان اشاره و عنوان کرد: این طرح از بهمن سال ۹۵ با ۳۵۰ خانوار در این شهرستان آغاز شده و تاکنون ۷ مرحله آن به پایان رسیده و با توجه به عملکرد خوب نیروهای هلال‌‌احمر در اجرای این طرح تعداد خانوارها در اجرای مرحله دوم طرح ملی خادم به ۱۲۰۰ خانوار افزایش یافت.

وی اظهار کرد: در ۵ سال آینده ۳۰ درصد از مناطق شهری و روستایی از آموزش‌‌های لازم امدادونجات برخوردار می‌‌شوند و بناست این طرح در سال‌‌های آتی به‌‌طور ۱۰۰ درصد در استان عملیاتی شود.

رئیس جمعیت هلال‌‌احمر جویبار از برگزاری ۳ مرحله طرح دست‌‌های مهربان خبر داد و تصریح کرد: این طرح به‌‌مناسبت هفته کودک و ترویج فرهنگ مهرورزی در بین کودکان ۶ تا ۹سال از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه سال‌‌جاری برگزار می‌‌شود و خانواده‌‌ها با اهدا اسباب بازی و کتاب‌‌های بلااستفاده در این طرح شرکت می‌‌کنند و این وسایل توسط واحد جوانان هلال‌‌احمر در اختیار خانواده‌‌های کم برخوردار قرار می‌‌گیرد.

صابری خاطرنشان کرد: کمپ جوانان هلال‌‌احمر برای طرح دست‌‌های مهربان در میدان امام(ره) جویبار برپا می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ارمغان مهر توسط واحد داوطلب جمعیت هلال‌‌احمر شهرستان به منظورتهیه لوازم‌‌التحریر، کیف و کفش قبل از شروع سال تحصلی جدید انجام شد، اظهار کرد: در آغاز سال تحصیلی ۱۸۰ بسته به ارزش ریالی ۹۴ میلیون ریال به همراه ویزیت رایگان، آموزش بهداشت فردی و اجتماعی در اختیار دانش‌‌آموزان قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جویبار بیان کرد: در آبان ماه سال‌‌جاری کاروان سلامت با حضور پزشکان متخصص به صورت گسترده در لاریم برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا