چرا فوتسالیست‌ها علاقه‌ای به لژیونر شدن ندارند؟

فوتسالیست‌های ایرانی به دلیل جایگاه فوتسال ایران در آسیا و جهان خواهان زیادی برای لژیونر شدن دارند اما بررسی اسامی بازیکنانی که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند – حسین طیبی (بازیکن تیم غیرت قزاقستان)، محمد طاهری (بازیکن تیم بانک بیروت لبنان)، علی عابدین (بازیکن واموس اندونزی)، رضا فلاح (سرمربی تیم واموس اندونزی)، رضا کردی (سرمربی مستعفی تیم ملی میانمار)، محسن منتظمی، علی تسلیمیان، مسعود سعادتی (بازیکن در لیگ چین)، مسعود جهانشاهی (مربی تیم شن‌ژن نانلینگ چین) – نشان می‌دهد اغلب بازیکنان حرفه‌ای، ماندن در لیگ ایران را به لژیونر شدن ترجیح می‌دهند.

همچنین تیم‌های آذربایجانی امسال تمایل زیادی برای جذب بازیکنان ایرانی از خود نشان دادند. تیم یاسمال با جذب محسن آصفی، رضا طلوعی از تیم دسته یکی بهراد اردبیل و بهزاد امانی از الغدیر اردبیل و همچنین دروازه‌بان سابق شهروند ساری محمد رستمی خود را برای لیگ برتر آذربایجان آماده می‌کند.

همچنین تیم مارافن آذربایجان با تمدید قرارداد حامد خدایی و کسری مهدی پور بازیکنان ایرانی فصل پیش خود و جذب امید طالبی و مجید مروت از طرح و توسعه الوند قزوین و همچنین سعید گودرزی از مبل کریمی کرج وارد مسابقات لیگ آذربایجان خواهند شد.

با این حال با بررسی اسامی‌ لژیونرها به این نکته پی می‌بریم که فوتسالیست‌های شاخص ایرانی علاقه چندانی به لژیونر شدن ندارند.

مهدی جاوید آقای گل لیگ برتر که بعد از درخشش در جام جهانی با پیشنهاد مختلف خارجی روبه‌رو شده بود، در پاسخ به این پرسش که چرا حضور در لیگ ایران را به لیگ‌های معتبر جهانی ترجیح می‌دهد به ایسنا گفت: لیگ ایران همه چیز دارد، تکنیک، خلاقیت، سرعت، قدرت و بازیکنان حرفه‌ای. حتی به لحاظ مالی هم اگر بخواهیم مقایسه کنیم، لیگ ایران هم‌سطح با بسیاری از لیگ‌های خارجی است. شاید کشورهای عربی در فوتبال، پول خوبی بدهند اما بازیکن فوتسال در کشورهایی مثل اسپانیا، ایتالیا و روسیه، همان پولی را می‌گیرد که ملی‌پوشان در ایران دریافت می کنند. با این حال خودم، تمام چیزهایی که در فوتبال جست‌وجو می‌کنم، در ایران به آن می‌رسم و نیازی به لژیونر شدن نمی‌بینم.

پیش از این نیز بازیکنان نامی فوتسال ایران مثل وحید شمسایی و رضا حیدریان در لیگ ایتالیا شاغل بودند. مصطفی نظری، علی‌اصغرحسن‌زاده و حسین طیبی نیز در تیم نوریلسکی روسیه توپ می‌زدند اما هیچ‌گاه فوتسالیست‌ها همچون بازیکنان فوتبال عطش بازی در لیگ‌های خارجی را نداشتند. بازیکنانی چون وحید شمسایی و رضا حیدریان بعد از بازی در سری‌ آ ایتالیا از بارسلونای اسپانیا پیشنهاد دریافت کردند اما شمسایی، ارم کیش قم را انتخاب کرد و رضا حیدریان هم با علم‌وادب مشهد قرارداد بست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا