هشدارهای اورژانس کشور درپی احتمال وقوع طوفان

مجتبی خالدی در مورد تمهیدات سازمان اورژانس کشور در پس هشدار سازمان هواشناسی در مورد احتمال وزش باد شدید و طوفان اظهار کرد: در راستای این مسئله ارتباطی میان مرکز هدایت عملیات بحران وزارت بهداشت و سازمان هواشناسی وجود دارد و از ۷۲ ساعت گذشته که خبر احتمال بروز وزش باد شدید و طوفان به وزارت بهداشت رسید اطلاع رسانی لازم به مسئولان انجام شده و چگونگی حضور مدیران ارشد دانشگاه‌های علوم پزشکی در EOC دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به تدابیری که برای بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: آمادگی در خصوص قطعی برق بیمارستان‌ها ایجاد شده و همچنین اقداماتی برای تخلیه بخش اورژانس بیمارستان‌ها به منظور آمادگی بیشتر جهت ورود مصدومان احتمالی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که در طرح تحول سلامت مورد تاکید قرار گرفته مورد حضور متخصصان به صورت مقیم در بیمارستان‌هاست و این افراد موظفند در اورژانس حضور پیدا کنند تا وضعیت مصدومان سریعتر تعیین تکلیف شود و به بخش‌های تخصصی انتقال پیدا کنند تا شرایط برای ورود بیماران جدید مهیا شود. این آمادگی در میان حداقل ۱۰ درصد از پرسنل باید وجود داشته باشد.

خالدی اضافه کرد: دسترسی به بیمارستان‌ها و به خصوص آنهایی که در معرض سیلاب قرار دارند بررسی شده و نیازهای نیروی انسانی تا ۲۴ ساعت آینده باید در دستور کار قرار بگیرد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به احتمال افزایش مراجعان در پی وزش بادهای شدید و طوفان، گفت: بر همین اساس احتمال نیاز به اقلام مصرفی و غیرمصرفی افزایش پیدا می‌کند و از همین رو از بیمارستان‌ها درخواست شده تا شرایط مناسب برای تامین این اقلام را ایجاد کند.

وی همچنین توصیه‌هایی به حضور مردم در فضای باز ارائه کرد و گفت: مردم سعی کنند از توقف در فضای باز خودداری کنند و همچنین اگر لوازمی در مکان‌هایی مانند تراس خانه‌ها وجود دارد که ایمنی غیرسازه‌ای هنوز روی آنها انجام نشده است، به این مسئله توجه کنند تا در زمان وزش باد شدید یا طوفان مشکل ساز نشود. همچنین از تردد در کنار ساختمان‌های نیمه ساخته، فرسوده و درختان کهن سال خودداری کنند زیرا این مسئله باعث احتمال افزایش حوادث می‌شود.

خالدی با اشاره به اینکه احتمال حوادث در خطه شمالی کشور بیشتر است، گفت: مردم اگر در این مناطق حضور پیدا می‌کنند توجه داشته باشند در صورتیکه امکان گردش در دریا برای آنها فراهم می‌شود از این کار جلوگیری کنند زیرا احتمال وزش باد ممکن است خطرآفرین باشد.

او همچنین به موضوع سمپاشی زمین‌های کشاورزی و مزارع‌ اشاره کرد و گفت:‌ وزش باد باعث پراکنده شدن این سموم در محدوده گسترده‌تری می‌شود و این مسئله می‌تواند نگرانی‌های بهداشتی را ایجاد کند و سموم به مناطق مسکونی هم برسد. بنابراین لازم است که به این مسئله نیز توجه شود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در مورد تمهیدات ویژه اورژانس پیش بیمارستانی اظهار کرد: شرایطی ایجاد شده است تا آمبولانس‌های اورژانس نیازهای مربوط به حداقل ۲۰ مصدوم را تامین کرده باشند تا بتوانند در صورت بروز گسترده حوادث خدمات مناسبی را ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا