وبلاگستان

آرشیو

در این مطلب برای رفع «خستگی و کوفتگی» ۱۵ تدبیر آموزش داده شده است.

«خستگی» و کوفتگی از عوارض پیاده‌روی‌ها و کوهپیمایی‌های طولانی و ورزشهای سخت بدنی است و برای درمان آن، این نسخه‌های در دسترس از خوردنی‌ها، بوئیدنی‌ها و رفتارهای ساده، پیشنهاد می‌شود که شما می‌توانید ترکیبی از آنها را انجام دهید:

۱- خرما (حضرت مریم، بعد از تولد فرزندش وقتی به بیحالی و ضعف دچار شد، خداوند از درخت خشکیده به او خرما رساند)
۲- عسل
۳- انگور
غیر از مواردی که در بالا اشاره شد، فرآورده‌های حاصل از آنها، مانند شیره خرما، شیره انگور، کشمش و… نیز مفید است.
۴- حلوا
۵- کاچی
۶- هلیم
۷- آبگوشت
۸- دمجوش دارچین
۹- دمجوش زنجبیل
۱۰- دمجوش به + لیمو (این دمجوش‌ها را می‌توان با عسل، کشمش، خرما یا نبات و… مصرف کرد.)
۱۱- استنشاق عطرهای گرم‌مزاج (گل محمدی، یاس، نرگس)
۱۲- استنشاق دودهای معطر (عود، اسپند، کُندر، گُلپر)
۱۳- حمام و دوش آب داغ
۱۴- ماساژ عضلات
۱۵- مالیدن روغن‌های گرم‌مزاج (روغن بادام، بادام تلخ، کنجد، زیتون، شترمرغ، پی گاو، دنبه گوسفند و…) به سر، گردن، کتف و عضلات.

کد خبر: 153657

نویسنده: panjere

تاریخ زمان انتشار:۲۶ مهر ۱۳۹۶

نسخه قابل چاپ:

برچسب ها

  • ,

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبر نامه

جهت دریافت آخرین اخبار در ایمیل خود فرم زیرا تکمیل کنید