پنهانکاری مرگ بره آهو در قفس فاش شد +تصاویر

در پی فاش شدن تخلفات، سوءمدیریت‌ها و پنهان‌کاری‌های چند ماه اخیر اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان که با برملا شدن راز مرگ هیرکان آغاز شد اکنون پنهان‌کاری مرگ بره آهویی که مرداد، بر اثر سوءتغذیه در قفس اداره پارک ملی گلستان تلف شده بود هم فاش شد.

به گفته منابع آگاه، ماجرا از این قرار است که اردیبهشت سال جاری، یک بره آهو که مادرش توسط شکارچیان از پای در آمده بوده، توسط نیروی انتظامی به پاسگاه محیط‌بانی دشت میرزابایلو در پارک ملی گلستان تحویل داده می‌شود. بره آهو اما پس از چند روز نگهداری توسط محیط‌بانان در این پاسگاه به دستور مهدی کوچک رئیس پارک ملی گلستان به قسمت اداری پارک ملی گلستان منتقل شده و در حیاط اداره داخل قفسی کوچک به زندگی خود ادامه می‌دهد. مهدی کوچک مراقبت از بره آهو را به سربازی در اداره می‌سپارد. تغذیه بره آهو ابتدا با شیر گاو آغاز می‌شود اما مدتی بعد به دلیل رسیدگی غیرکارشناسانه یعنی تغذیه با علوفه و استفاده از مکمل کلسیم به مقدار زیاد حیوان به اسهال شدید دچار شده و در مرداد تلف می‌شود.

پنهانکاری مرگ بره آهو در گلستان فاش شد

لاشه این این بره آهو برای کالبدگشایی به اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان منتقل شده و علت مرگ استفاده از علوفه سبز و زیاده‌روی در مکمل کلسیم تشخیص داده می‌شود. سپس لاشه آهو، طبق روال جاری میان مسئولان حیات وحش گلستان، معدوم و ماجرای این بره آهوی بی‌گناه که از دیگر قربانیان سوء مدیریت مسئولان حیات وحش گلستان است تا به امروز پنهان باقی می‌ماند.

بدین مسئولان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان است یک بار دیگر الگوی همیشگی خود را تکرار کردند: سوءمدیریتی که منجر به مرگ حیات وحش می‌شود، مخفی کردن لاشه و پنهان‌کاری کل ماجرا از آغاز تا پایان.

پنهانکاری مرگ بره آهو در گلستان فاش شد

عیسی کلانتری، ساعاتی پس از انتشار فیلم دلخراش کشتار توله خرس پارک ملی گلستان توسط مسئولان محیط زیست گلستان، وعده قاطع پیگیری با عاملان این تخلف را داد اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته. این در حالی است که پیشتر، معصومه ابتکار، رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست، هم چند روز پس از فاش شدن تخلفات مسئولان حیات وحش گلستان در رابطه با کتمان مرگ هیرکان و فریب افکار عمومی با استفاده از نقشه جعلی مسیر حرکت این پلنگ در جنگل، وعده برخورد قاطع با متخلفات پرونده را از جانب اداره کل بازرسی سازمان حفاظت محیط زیست داده بود. برخوردی که هرگز اعمال نشد تا امروز، شاهد از بین رفتن، توله خرس و بره‌آهو در نتیجه سوء مدیریت همان چند مسئول باشیم. مسئولانی که در همه موارد با مخفی کردن لاشه قربانیان، تخلفاتشان را پنهان کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا