وبلاگستان

آرشیو

محمدرضا کدخدازاده در بازدید از محور هراز افزود : هم اکنون سرعت مجاز در این مسیر ۸۰ کیلومتر بر ساعت است اما بدلیل وجود برخی موانع ترافیکی ، در عمل سرعت در این مسیر به حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت کاهش می یابد که با تکمیل عملیات دو بانده شدن این محور، سرعت مجاز مسیر به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت افزایش و فاصله تهران تا آمل به کمتر از دو ساعت کاهش می یابد.
وی افزود : از مجموع ۱۰۱ کیلومتر طول محور هراز ۵۵ کیلومتر آن به صورت چهار خطه تکمیل شده و به زیر بار ترافیکی رفته است و ۴۵ کیلومتر باقی مانده را امیدواریم تا قبل از سال ۱۴۰۰ یعنی سه سال آینده تحویل مردم بدهیم.
کدخدازاده افزود: علت کندی عملیات اجرایی علاوه بر پیچیدگیهای فنی و تنگناهای تکنیکی ، کمبود اعتبارات بوده است اما با توجه به اهمیت پروژه برای کشور، اعتبارات آن را به صورت خاص در نظر گرفته ایم و ادامه کار را اولویت بندی کرده ایم.
وی پیشرفت فیزیکی عملیات چهاربانده کردن هراز را ۵۸ تا ۶۰ درصد دانست و گفت : همه جاهایی را که می شد سریع تر به مجموعه آزادراه پیوند داد در اولویت ساخت قرار داده ایم.
وی افزود: در این مسیر بیش از ۱۰۰ کیلومتری، ۱۷ کیلومتر تونل، ۳۶ کیلومتر دیوارسازی و ۲ کیلومتر پل پیش بینی شده است.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خاطرنشان کرد: پل های این مسیر که هم اکنون مقدمات آن در دست ساخت بوده ، پل های خاصی است که بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود و این پل ها ، علاوه بر عبور ترافیک، از منظر ساخت و منظره آرایی وجاهت خاصی دارد.
وی افزود: پل های این مسیر از نوع کابلی و بسیار خاص و زیبا طراحی شده است که کمترین آسیب را به محیط زیست منطقه وارد می کند و با توجه به موقعیت خاص منطقه، تمام مباحث و پیچیدگی هایی که در علم و صنعت راه سازی روز دنیا وجود دارد، در این پروژه لحاظ شده است.

کد خبر: 153717

نویسنده: panjere

تاریخ زمان انتشار:۲۷ مهر ۱۳۹۶

نسخه قابل چاپ:

برچسب ها

  • ,

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبر نامه

جهت دریافت آخرین اخبار در ایمیل خود فرم زیرا تکمیل کنید