نوسان نرخ ارز کاغذ را گران کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ از افزرایش جزئی قیمت کاغذ در بازار در روزهای اخیر خبر داد و گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر‌، قیمت کاغذ نیز با افزایش مواجه شده است،‌ البته این افزایش جزئی است و می‌توان گفت‌، کاغذ حدود دو درصد گران شده است.

وی ادامه داد:‌ حجم عمده مصرف ما در کشور را کاغذهای وارداتی بر عهده دارند،‌ که عمدتا از کشورهای چین،‌ اندونزی و کره وارد می‌شوند. خوشبختانه در ماه‌های اخیر بازار کاغذ با وضعیت بهتری روبرو بوده است،‌ بازار عرضه و تقاضا از بالانس بهتری برخوردار بوده و لی همچنان رکود حکمفرماست.

میرباقری با اشاره به کم‌رونقی بازار کاغذ و مقوا گفت: بازار کاغذ نیز به تبع بازرا سایر صنایع دچار رکود است و رونقی در آن مشاهده نمی‌شود‌، درست است که عمده مصرف کاغذ در حوزه فرهنگ است،‌ اما بازار کاغذ به صنایع دیگر نیز وابسته است،‌ اگر چرخ صنایع دیگر خوب بچرخد بازار کاغذ نیز رونق می‌گیرد.

وی هم‌چنین با اشاره به مصوبه اخیر مبنی بر توقف برداشت از جنگل‌های شمال گفت: این طرح به نظر نمی‌رسد،‌ چندان تأثیری برمصرف کاغذ در کشور داشته باشد،‌ چرا که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از میزان کاغذ موجود در کشور،‌ توسط کارخانه‌های دولتی تامین می‌شود. اما قطعا بر قیمت کاغذ داخلی تاثیر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا