با چند روش ساده، خانه‌تان را عاشقانه کنید

فصل پاییز همراه با روزهای کوتاهش از راه رسیده و ممکن است این امر موجب دلگیر شدن ما و منزلمان شود. هر فصلی از سال دارای رنگ های مخصوص به خود است. رنگ هایی که نشانه ی آن فصل هستند و تغییرات طبیعتی بهترین گزینه برای آشنایی با این رنگ ها است. همه زیبایی پاییز علاوه بر باران های زیبا، رنگ های فوق العاده جذاب آن است که جلوه ویژه ای به درختان و گیاهان می دهد. رنگ های زرد و نارنجی و قرمز در کنار هم زیبایی می سازند که فقط دو یا سه ماه در سال می توان از جذابیت شان استفاده کرد. پس چه بهتر که این ترکیب رنگ را داخل خانه هم بیاوریم و از آن برای تزئینات فصلی خانه خود کمک بگیریم. ادامه این گزارش را به نقل از مجله دیده بان بخوانید:

روکش های پاییزی

هنر، چیدمانی زیبا و اصولی با حداقل هاست و به خاطر داشته باشید فقط برای فصل پاییز و تبدیل کردن تمام وسایل منزل به رنگ های پاییزی کار آسان و به صرف ای نیست. یکی از کارهای راحت و کم هزینه برای این کار تعویض روکش کوسن ها است. سعی کنید طرح پارچه ها رنگهای گرم پاییزی مثل نارنجی، قهوه ای، زرد و … داشته باشند.

از دیگر راه های ساده و ارزان استفاده از تابلوهای مناسب برای هر فصل است. این قاب ها می توانند عکس هایی از مناظر پاییزی باشند یا اگر خودتان علاقه مند به هنر و نقاشی هستید، می توانید یک تابلوی زیبا و پر از رنگ های پاییزی برای منزل تان بکشید.

خانه ای مثل پاییز، عاشقانه

 

پرده ها را کنار بزنید

به فکر قسمت ورودی منزل هم باشید، فرقی نمی کند که در خانه ویلایی زندگی می کنید یا آپارتمان. در هر صورت ورودی هر خانه اهمیتی زیادی دارد. می توانید حلقه ای از شاخ و برگ های پاییزی روی در نصب کنید.

سماور در فرهنگ ایرانی ما جایگاه ویژه ای دارد، اگر سماوری زیبا و حتی قدیمی دارید می توانید در جای مناسب و دنجی از ان استفاده کنید و محیط گرم و صمیمی در منزل به وجود آورید، در فصل پاییز و سرما چای داغ با ظروف قدیمی حس خوبی ایجاد می کند. در این فصل به خاطر طبیعت ابری اش روزها کوتاه تر هستند و طبعا خانه نور کمتری دارد. یکی از راهکارها استفاده از پرده های روشن است. پرده های پنجره اتاق نشیمن را طوری انتخاب کنید که امکان کنار زدن پرده ها و راه دادن نور طبیعی به اتاق وجود داشته باشد. در این صورت روزها از حداقل نور، بیشترین استفاده را می برید. روهای آفتابی پرده ها را کنار بزنید و بگذارید نور خورشید با تمام قدرت به داخل منزل بیاید.

حبوبات در ظرف شیشه ای

یک پیشنهاد دیگر که شاید به آن فکر نکرده باشید، این است قرار دادن حبوبات در ظرف شیشه ای، چه منظره قشنگ و رنگینی به وجود می آورد. آنها را به ترتیب از رنگ هایی متضاد انتخاب کنید تا جلوه بیشتری دهند. مثلا ردیف اول ماش سبز، دوم لوبیا قرمز، سومی لپه زرد و به همین ترتیب، عدس، ماش، ذرت، لوبیا قرمز، نخود و دیگر حبوبات هر کدام رنگ خاص خود را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا