رکورد جدید هوانیروز در انتقال مصدومان

امیر یوسف قربانی با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی هوانیروز ارتش به زلزله زدگان غرب کشور گفت: هوانیروز ارتش از همان ساعات اولیه زلزله، در غرب کشور حاضر شد.

وی با اشاره به سورتی پروازهای هوانیروز ارتش از ابتدای زمین لرزه در غرب کشور افزود: الحمدالله هوانیروز ارتش از نخستین روز زمین لرزه توانست ۶۰۰ سورتی پرواز در منطقه انجام دهد و نزدیک به ۱۲۰۰ مصدوم را جا به جا کند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هوانیروز  تاکنون قریب به ۲۰۰ ساعت پرواز عملیاتی در غرب کشور انجام داده است، اضافه کرد: در کنار این اقدامات، هوانیروز در زمینه امدادرسانی به روستاهای صعب العبور توسط بالگردهای خود فعالیت‌هایی را در منطقه انجام و نزدیک به ۸ الی ۹ محموله هوایی را به مناطق زلزله زده جا به جا کرد.

قربانی با بیان اینکه اورژانس هوانیروز همچنان در منطقه مستقر است، تاکید کرد: اورژانس هوانیروز در زمینه خدمت رسانی به مردم همچنان دایر بوده و مأموریت‌های خود را پی می‌گیرد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: همچنین باید گفت که در کنار فعالیت‌های هوانیروز جا دارد بنده از بازنشستگان و پیشکسوتان هوانیروز هم تشکر کنم؛ علی‌الخصوص از امیر انصاری فرمانده اسبق هوانیروز که با کمک سایرین چندین کامیون مواد غذایی به منطقه ارسال کرد. همچنین امیر انصاری حدود ۲۰ میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه برای نوعروسان که بستگانشان در زلزله از بین رفته بودند، در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه خانواده‌های هوانیروز کمک‌های شایانی به مناطق زلزله زده غرب ارسال کردند، گفت: این کمک‌ها بسیار ارزشمند بود لذا ما در کنار مأموریت‌های ذاتی خودمان که انجام دادیم مأموریت پشتیبانی خودمان را هم به نحو احسن عملی کردیم حتی در این بین یکی از عزیزانمان جناب سرهنگ حسن نیرپور که به عنوان یکی از مهندسین پرواز شناخته می‌شد را از دست دادیم. ما کارهایی انجام دادیم که به قول وزیر بهداشت بی سابقه بود و حدود ۲ الی ۳ دقیقه هلی کوپتری می‌نشست و هلی کوپتری پرواز می‌کرد و در زمینه جابه جایی‌ها و انتقال مصدومان رکورد جدیدی ثبت کردیم که همگی به لطف خداوند انجام شد.

قربانی ضمن تشکر از فرماندهان ارتش گفت: جا دارد از فرمانده کل ارتش که بدون فوت وقت دستور کارها را دادند و امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش که خودشان از اول تا آخر پای کار بودند تشکر کنم لذا ارتش با تمام قوا از ابتدای زمین لرزه در غرب کشور پای کار بود تا اینکه حضرت آقا تشریف آوردند و تقدیر و تشکر کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در جریان خدمات رسانی هیچ اتفاق ناگواری برای پرنده‌های ارتش نیفتاد، گفت: با این حد سورتی  پرواز و حجم نفرات این اقدامات استثنایی بود که قابلیت تحرک و انعطاف پذیری هوانیروز را به رخ کشید.

وی با بیان اینکه هوانیروز فعلا در منطقه حضور خواهد داشت، گفت: کاملاً تیم‌های ما آماده امدادرسانی هستند و حتی در برخی مکان‌ها وسایل و تجهیزات خود را مستقر کرده‌ایم تا اینکه هر اتفاقی باشد کاملا در خدمت مردم باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا