تداوم باد و باران تا روز یک‌شنبه در آسمان مازندران/ادامه روند کاهشی دما هوا

احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از شب گذشته با شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد رگبار باران و رعدوبرق پراکنده در آسمان مازندران بودیم به‌طوری‌که بیشترین بارش از ایستگاه‌های سینوپتیک هواشناسی از قراخیل قائم‌شهر ۱۷، نوشهر ۱۵، آمل ۱۱ و رامسر ۱۰ میلی‌متر و بیشترین بارش از ایستگاه‌های باران‌سنجی از آمل ۱۱ و رامسر ۱۸ میلی‌متر گزارش شد.

وی بیان کرد: از امروز تا روز یک‌شنبه به‌دلیل استقرار جریانات سرد و شمالی و عبور متناوب امواج تراز میانی به‌تناوب شاهد بارش‌های رگباری باران و وزش باد(برخی مناطق شدید) هستیم که به‌دلیل روند کاهشی دما بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی استان به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: با توجه به بارش و وضعیت جوی ارتفاعات استان گاها مه‌آلود بوده و با کاهش دید همراه است که لازم است در رانندگی به مقررات راهنمایی و رانندگی توجه شود.

اسدی یادآور شد: با توجه به بارش‌های رگباری آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته از گلوگاه و آمل با ۲۸ درجه و کمینه دمای هوا نیز از بلده و کجور با ۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از اواخر روز یک‌شنبه هفته آینده از ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا