دست رد کوبا و کره‌ شمالی به درخواست آمریکا

کره شمالی به دنبال جلب حمایت در بحبوحه فشار بی حد از جانب آمریکا و جامعه بین‌المللی است تا از برنامه‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای خودش دست بکشد. این کشور که طرح‌هایش برای توسعه قابلیت موشکی با هدف ضربه زدن به آمریکا پنهان نیست، روابط سیاسی گرمی با کوبا از ۱۹۶۰ دارد. با این وجود کوبا مخالف تسلیحات هسته‌ای است. برخی دیپلمات‌ها می‌گویند کوبا همچنین یکی از معدود کشورهایی است که می‌تواند کره شمالی را از رویارویی با آمریکا دور کند.

در بیانیه وزارت خارجه کوبا آمده است این وزرا خواستار احترام به حاکمیت مردم و سازش مسالمت آمیز مناقشات شدند. آنها قویا درخواست‌های یکجانبه و خودسرانه دولت آمریکا را که مبنای اجرای تدابیر منسجم دانستند رد کرده و آن را مغایر قوانین بین‌المللی دانستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنین از زمان روی کار آمدن فشارها بر روی کوبا را افزایش داده و ابتکار عمل باراک اوباما برای احیای مناسبات با کوبا را ملغی کرد.

وزارت خارجه آمریکا هنوز در این رابطه اظهار نظر نکرده است. در بیانیه وزارت خارجه کوبا آمده است درباره شرایط در شبه جزیره کره آنها نسبت به تشدید تنش‌ها ابراز نگرانی کردند. این وزرا درباره تلاش‌ها برای ایجاد سوسیالیسم طبق واقعیت‌های موجود در کشورهای متبوع بحث و رایزنی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا