واکنش عراق به لایحه تحریمی کنگره آمریکا علیه نُجَباء

نخست وزیر عراق در واکنش به لایحه تحریمی کنگره آمریکا علیه نُجَباء اعلام کرد که این اقدام یک کار غلط بوده و بغداد از طریق سفارت و وزارت امور خارجه پیگیر موضوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نجباء، نخست وزیر عراق در واکنش به لایحه تحریمی کنگره آمریکا علیه مقاومت اسلامی نُجَباء اعلام کرد که از طریق سفارت، وزارت امور خارجه و تمامی روابطمان پیگیر موضوع هستیم.

نخست وزیر عراق در نشست مطبوعاتی هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه النجباء پیرامون لایحه تحریمی کنگره ایالات متحده علیه مقاومت اسلامی نُجَباء اظهار داشت: اکنون ما در حال پیروزی کامل بر داعش هستیم و معتقدیم این نوع کارها چه در این برهه و چه در زمان‌های دیگر اشتباه است.

«حیدر العبادی» با بیان اینکه تحریم نُجَباء کاری غلط در زمانی غلط است افزود: ما به کنگره آمریکا توصیه می‌کنیم که این لایحه را تصویب نکند، چراکه گروه‌های مقاومت عراقی در مبارزه علیه داعش مشارکت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم گروه‌هایی که با داعش جنگیده‌اند، در لیست تروریسم قرار بگیرند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: از طریق سفارتمان در واشنگتن با کنگره آمریکا صحبت کرده‌ایم و کماکان در حال پیگیری نتایج آن هستیم.

العبادی همچنین خاطرنشان ساخت: از طریق سفارت، وزارت امور خارجه و تمامی روابطمان پیگیر لایحه تحریمی علیه نُجَباء هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا