۱۴ اشتباه که هر صبح مرتکب می‌شوید

بیائید از ابتدا شروع کنیم؛ صدای زنگ ساعت شما را از خواب بیدار می‌کند، اما هنوز نمی‌خواهید از بستر خود بیرون بیائید؛ تصمیم می‌گیرید دکمه تعویق ساعت را بزنید تا یک ربع دیگر بخوابید. این ۱۵ دقیقه اضافی موجب تقویت روز شما خواهد شد، درست است؟ خیر غلط است. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت دکتر سلام می‌خوانیم.

۱۴ اشتباه که صبح‌ها مرتکب می‌شویم

اگر هر روز صبح دریک زمان مشابه، ازخواب بیدار شده و شب در یک زمان مشابه به رختخواب برگردید بهتر استراحت خواهید کرد. صبح‌ها گیج هستید؟ سعی کنید از یک ردیاب خواب استفاده کنید. این دستگاه پوشیدنی می‌تواند هنگامی که شما در یک مرحله ملایم از خواب هستید و زمانی که بیدار شدن برایتان آسانتر است، شما را بیدار کند. اشتباهات صبحگاهی زیر را مطالعه کنید؛ شاید یکی از آن‌ها را شما نیز انجام می‌دهید:

۱. ماندن در تاریکی

زمانی که در تاریکی کامل، سایه‌های صبح به آرامی کشیده می‌شود، ماندن در اتاق تاریک وسوسه انگیز است. اما این کار را انجام ندهید. نور روز به شما کمک می‌کند که ساعت بدن خود را با آن تنظیم کنید. این کمک می‌کند تا شما بهتر بخوابید و به بدن شما کمک می‌کند تا عفونت و التهاب را از بین ببرد. در خارج از منزل، نور خورشید به شما کمک می‌کند که ویتامین D. کسب کنید، واضح‌تر فکر کنید و بیشتر ورزش کنید. این کار حتی می‌تواند شما را خوشحال‌تر کند. پس پرده‌ها را کنار بکشید؛ شروع روز جدید مبارک.

۲. تا دیر وقت خوابیدن

گاهی اوقات این احساس خیلی خوبی است، به خصوص زمانی که وقت دارید. اما بهترین راه برای بهبود خواب در طولانی مدت، این است که برنامه منظم خواب خود را حفظ کنید. این بدان معنی است که شما هر روز باید در همان زمان بیدار شوید، حتی اگر شب تا دیروقت بیدار بوده اید؛ و بله، این شامل تعطیلات آخر هفته نیز می‌شود.

۳. بلافاصله از تختخواب بیرون آمدن

هنگامی که شما از حالت دراز کشیده به حالت ایستاده می‌روید، نیروی جاذبه، فشار خونتان را به سمت پا‌ها می‌برد، که باعث می‌شود ناگهان فشار خونتان کاهش یافته و کمی احساس گیجی داشته باشید. این حتی می‌تواند باعث شود شما ناگهان بی هوش شوید. به آرامی بنشینید و در لبه تخت بمانید، چند ثانیه به بدن خود فرصت دهید تا بتوانید در مورد یک ایده فکر کنید؛ بخصوص اگر در گذشته، سابقه سرگیجه داشته اید. این یک احتیاط ساده است که می‌تواند شما را از یک سقوط جدی نجات دهد.

۴. ورزش منظم روزانه ندارید

ورزش منظم به خواب، وزن، قلب و خلق و خوی شما کمک می‌کند. اگر این کار را اول صبح و قبل از همه کار انجام دهید، ممکن است به احتمال زیاد آن را ادامه دهید. این کار حتی می‌تواند کنترل هرآنچه در طی روز می‌خورید، را برای شما آسانتر کرده و باعث می‌شود تا وزن خود را حفظ کنید. برای آن از قبل برنامه ریزی کرده و لباس‌های تمرینی خود را از شب قبل آماده کنید.

۵. مصرف قهوه بیشتر

اگر شما معمولا هر روز صبح دو فنجان قهوه می‌نوشید، قطع آن می‌تواند شما را غافلگیر کند. شما همچنین ممکن است تمرکز خوبی نداشته باشید و ممکن است حتی احساس خستگی زیاد به همراه سردرد شدید، تهوع و علائمی شبیه به آنفولانزا داشته باشید. اگر می‌خواهید کافئین خود را کاهش دهید، برای جلوگیری از این پاسخ ها، به آرامی آن را کاهش دهید.

۶. دندان هایتان را فراموش کرده‌اید

یک پرده چسبنده به نام پلاک در هر شب بر روی دندان‌های شما شکل می‌گیرد. اگر صبح زود آن را با مسواک کردن از بین نبرید، می‌تواند سخت‌تر شده و به چیزی که «تارتار» نامیده می‌شود، تبدیل شده و شما فقط می‌توانید در دفتر دندانپزشک خود از شر آن خلاص شوید. اگر پلاک و تارتار در اطراف دندان‌های شما زیاد شود، می‌تواند به ورم لثه، حفره‌هایی در دندان، نفس بد بو، اختلالات لثه و دیگر مشکلات بهداشتی منجر شود. مصرف صبحانه فواید خوردن صبحانه سحر خیزی زود بیدار شدن بیدار شدن از خواب

۷. بلافاصله بعد از مصرف قهوه مسواک می‌زنید

این اسید موجود در قهوه است؛ بنابراین شما واقعا نباید بلافاصله بعد از خوردن یا نوشیدن غذا‌های اسیدی مسواک بزنید. به عنوان مثال، برخی از مردم دوست دارند قبل از صبحانه یک لیوان آب به همراه کمی لیمو بنوشند. اسید، مینای دندان را تضعیف می‌کند و مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن یا نوشیدن غذا‌های اسیدی، می‌تواند آن را از بین ببرد. کافی است به سادگی دندان‌های خود را قبل از صبحانه مسواک کرده و یا ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید تا اسید دندان‌های شما از بین برود و سپس مسواک کنید.

۸. ایمیل‌های خود را بررسی می‌کنید

این درست است که شما باید از اطلاعات ارسال شده برای خود، آگاهی داشته باشید؛ اما اگر شما دائما دستگاه‌های دیجیتال، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی خود را چک کنید، می‌تواند موجب استرس و اضطراب شود. به عنوان مثال، اگر صبح و به عنوان شروع کار، اول ایمیل خود را چک کنید، ممکن است فشاربیشتری برای ادامه کار داشته باشید؛ درنتیجه نتوانید از صبحانه خود لذت ببرید. زمانی را در صبح برای متصل نبودن به رسانه‌های دیجیتالی مانند ایمیل، درنظر بگیرید. درابتدا ممکن است انجام این کار به کمی تلاش نیاز داشته باشد، اما می‌تواند شما را خوشحالتر کند و حتی ممکن است به شما کمک کند تا کار‌های بیشتری را در بلند مدت انجام دهید.

۹. روز خود را بدون برنامه ریزی شروع می‌کنید

اگر روز خود را بدون تفکر درباره چرایی و چگونگی انجام کارهایتان شروع کنید، ممکن است آنچه را که سعی در دستیابی به آن دارید، و نیز معنای زندگی خود را از دست بدهید. فرقی نمی‌کند که آیا این کار، خانواده، و یا شیوه زندگی است؛ مهم این است که آنچه را برای شما مهم است، کشف کنید و مطمئن شوید که کار‌هایی که هر روز انجام می‌دهید به شما در رسیدن به این راه کمک می‌کند. اولویت‌های خود را تنظیم کنید، یک لیست تهیه کنید و پیشرفت خود را در پایان روز بررسی کنید.

۱۰. در مشکلات روزانه باقی می‌مانید

هنگامی که شما برنامه‌ای برای مقابله با مشکلات روز دارید، بگذارید آن‌ها بروند و لحظه‌ای را برای چیز‌های خوبی که در زندگی شما وجود دارند، سپاسگزار باشید. افرادی که این کار را انجام می‌دهند، به خصوص در مقایسه با کسانی که فقط بر مشکلاتشان تمرکز می‌کنند، اغلب شادتر، سالم‌تر و از روابط خود، بیشتر راضی هستند. آن را در یک دفترچه خاطرات بنویسید یا فقط آن‌ها را در سر خود نگه دارید، آنچه مهم است، این است که شما آن را انجام می‌دهید.

۱۱. فراموش می‌کنید که زمانی را برای آرام ماندن در نظر بگیرید

سکوت کردن و چند دقیقه آرام ماندن بخصوص هنگام صبح به شما برای تمام روز کمک می‌کند. شما می‌توانید به سادگی بر نفس خود تمرکز کنید و اجازه بدهید افکار دیگری غیر از تنفس بروند. این تمرین می‌تواند سطوح هورمون استرس یا کورتیزول را پایین آورده و ممکن است به کاهش شرایط اضطراب، درد، فشار خون بالا، بی خوابی و سردرد میگرنی کمک کند.

۱۲. حذف وعده صبحانه

افرادی که به طور منظم صبحانه می‌خورند، تفکر واضح‌تر و چربی کمتری داشته و احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی کمتری دارند. آن‌ها همچنین بطور منظم ورزش می‌کنند و یک رژیم غذایی سالم‌تر دارند؛ بنابراین از یک صبحانه سالم لذت ببرید؛ این یک راه آسان و لذت بخش برای یک شروع خوب برای روز شما است.

۱۳. خوردن شیرینی زیاد

دونات‌ها و سایر شیرینی‌های ساخته شده از آرد سفید، مواد مغذی کمی دارند و به سرعت فشار خون شما را بالا می‌برند. این می‌تواند شما را خسته، تحریک پذیر و بیشتر گرسنه سازد. پروتئین به دست آمده از تخم مرغ یا “کربوهیدرات‌های پیچیده” با فیبر و مواد مغذی بیشتر، بلغور جو دوسر یا سایر غلات، میوه‌ها و سبزیجات، همگی طول می‌کشد تا هضم شوند، گرسنگی شما را تامین می‌کند و جریان مداوم انرژی را برای شما فراهم می‌کند. این بهترین صبحانه است.

۱۴. فراموش کردن کرم ضد آفتاب

این می‌تواند به محافظت از پوست شما در برابر سرطان و چین و چروک‌های ناشی از اشعه UV کمک کند؛ هر زمان که در زیر نور خورشید قرار دارید، حتی اگر ابری باشد، از آن استفاده کنید. بهتر است ۱۵ دقیقه قبل از اینکه از منزل خارج شوید، پوست خود را با کرم ضدآفتاب بپوشانید. مدتی زمان می‌برد تا پوست آن را جذب کند. اگر بعد از ۲ ساعت هنوز زیر نور خورشید هستید، باید آن را تجدید کنید، یا اگر شما زیاد عرق می‌کنید یا به شنا می‌روید، باید زودتر از دوساعت آن را تجدید کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا