۶ فایده نوشیدن آب گرم به جای آب سرد

آب گرم باعث بهبود فرایند گوارش و دفع سموم از بدن می‌شود و این نکته ثابت شده است. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت سلامانه می‌خوانیم.

 

۴ فایده نوشیدن آب گرم به جای آب سرد

به نقل از steptohealth مزایای آب گرم در مقابل آب سرد کاملاً اثبات شده است:

آب گرم برای سیستم گوارش شما بسیار مفید است: آب گرم می‌تواند کمک بزرگی برای سیستم گوارش شما باشد. آب سرد به جامد کردن چربی غذا‌ها کمک می‌کند و فرایند هضم را کند می‌نماید، اما آب گرم به شیوه‌ای کاملاً برعکس عمل می‌کند و ضمن بهبود فرایند هضم، کمک بزرگی برای جذب بهینه مواد مغذی است. نوشیدن آب گرم از ابتلا به یبوست نیز پیشگیری می‌کند.

آب گرم مراقب سیستم تنفسی است: مصرف آب گرم می‌تواند برای سیستم تنفسی شما مفید باشد. آب سرد در این میان، باعث تخریب مخاط می‌شود و خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی و مشکلات ریزش مو را افزایش می‌دهد. در مقابل، آب گرم گلو را تسکین داده و کاهنده هر گونه تحریک است.

آب گرم بهبود دهنده سیستم ایمنی بدن است: مصرف آب سرد باعث کاهش گردش خون می‌شود در حالیکه آب گرم خاصیت کاملاً برعکس دارد. افزایش گردش خون در نتیجه نوشیدن آب گرم باعث می‌شود بسیار سریع‌تر از سموم بدن خلاص شوید.

آب گرم درد را تسکین می‌دهد: اگر دچار سردرد یا التهاب در بدن شده‌اید، نوشیدن آب گرم بسیار توصیه می‌شود. از آنجا که آب گرم جریان خون به بافت‌ها را افزایش می‌دهد، باعث تسکین انقباضات ماهیچه‌ای می‌شود. نوشیدن آب گرم برای از بین بردن درد‌های ماهیچه‌ای بسیار مفید است.

آب گرم کیفیت خواب را افزایش می‌دهد: اگر با مشکلات خواب مواجه هستید و به راحتی به خواب نمی‌روید، نوشیدن آب گرم پیش از به تختواب رفتن می‌تواند به بهبود خواب کمک کند. آب گرم دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهد که این شرایط به آرامش و شل شدن بدن، آرامش اعصاب و احساس خواب آلودگی و آرامش کمک می‌کند.

آب گرم از پیری زودرس جلوگیری می‌کند: نوشیدن آب گرم برای پوست نیز خوب است. این کار به حذف سموم و دیگر ناخالصی‌ها از بدن کمک می‌کند. سموم مختلفی در پیری زودرس و برخی مشکلات سلامت نقش دارند. همچنین، نوشیدن آب گرم به ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کند و از این رو، در جوان سازی و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست نقش دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا