استقلال در ورزشگاه خالی مقابل آقا فیروز

دیدار باقیمانده از هفته سیزدهم لیگ برتر روز شنبه برگزار می‌شود. نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:

ذوب آهن – فولاد خوزستان؛ نبرد خط آتشین با فولاد!

ذوب آهن بعد از ۵ هفته ناکامی مقابل سپیدرود در دقیقه ۹۲ پیروز شد تا خودش را کم کم به جمع تیم‌های بالانشین برساند.فولاد خوزستان هم توانست اولین شکست را به پارس جنوبی تحمیل کند آن هم بعد از ۴ تساوی متوالی، البته این برد با جنجال‌های زیادی همراه شد. پورموسوی و مهدی تارتار سرمربیان دو تیم به شدت علیه یکدیگر موضع گرفتند. فولادی‌ها این هفته کار سختی در اصفهان خواهند داشت. ذوب آهن با ۱۹ گل زده یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارد البته خط دفاعی تیم قلعه‌نویی چندان مستحکم نیست. فولاد برای حفظ رتبه چهارمی خود تلاش می‌کند و ذوب آهن هم می‌خواهد کم کم خودش را به جمع تیم‌های بالانشین جدول و مدعی برساند.

پارس جنوبی – پرسپولیس؛ فینال نیم فصل در شهر جم

این مسابقه را می‌توان فینال نیم فصل لیگ دانست. پارس جنوبی با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین است و شاگردان برانکو یک بازی معوقه با نفت آبادان دارند با این حال اگر پرسپولیس از پارس جنوبی شکست بخورد در آنصورت فاصله‌اش با صدر جدول ۴ امتیازی خواهد شد و در صورت پیروزی احتمالی مقابل نفت آبادان هم نمی‌تواند به صدر برگردد اما پرسپولیس اگر در این بازی یک امتیاز هم بگیرد در آنصورت شانس بازگشتش به صدر جدول زیادتر خواهد بود. پارس جنوبی اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند و شگفتی‌ساز لیگ هفدهم است. تارتار و شاگردانش می‌گویند در این بازی استرسی ندارند زیرا هم میزبان مسابقه هستند و هم ادعایی مقابل تیم قهرمان فصل گذشته که یکی از برترین تیم‌های آسیا هم هست ندارند. با این حال این تیم هفته گذشته در اهواز اولین باختش را متحمل شد.  پرسپولیس هم هفته گذشته در ورزشگاه آزادی دو امتیاز حساس مقابل پدیده از دست داد تا به پیروزی در این بازی نیاز مبرم داشته باشد، کاری که در شهر جم بسیار دشوار است. زیرا در ۱۲ هفته گذشته فقط تیم پدیده توانسته یک مساوی از پارس جنوبی بگیرد و سایر تیم های میهمان در این شهر استان بوشهر شکست خورده‌اند.

پرسپولیس در این بازی احتمالا فرشاد احمدزاده و بشار رسن را به دلیل مصدومیت در ترکیب اصلی ندارد. پارس جنوبی هم بازیکنانی مثل مایکل اومانیا دارد که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد. آلویس نانگ هم از گلزنان شاخص پارس جنوبی است. مهدی تارتار که  خودش یک پرسپولیسی است به دنبال پیروزی در فینال نیم فصل لیگ است. هر دوتیم تاکنون فقط یک باخت داشته‌اند و باید دید برانکو و تارتار امتیازها را تقسیم می‌کنند یا یکی از آنها دومین شکست این فصل‌شان را قبول خواهد کرد.

سایپا- سیاه جامگان؛ برد راحت شاگردان دایی؟

شاگردان علی دایی بعد از ۷ مسابقه توانستند تیم نفت تهران را شکست بدهند. این هفته هم پیروزی دور از دسترس سایپا نخواهد بود. سیاه جامگان آخرین تیم جدول لیگ که حتی نامش هم با چالش مواجه شده است باید مقابل تیم با انگیزه سایپا قرار بگیرد. علیرضا مرزبان سرمربی تیم هم در یکی دو جلسه تمرین سیاه جامگان حاضر نشده  و شرایط این تیم بحرانی‌تر شده است.سیاه جامگان فقط یک برد داشته و بعید است بتواند در تهران شاگردان دایی را شکست بدهد.

استقلال – گسترش فولاد تبریز؛ آبی پوشان در ورزشگاه خالی مقابل آقا فیروز

نبرد تیم‌های دهم و یازدهم جدول هم جذابیت‌های زیادی دارد. استقلال ۱۳ امتیازی در رده یازدهم است و گسترش یک پله بالاتر از این تیم قرار گرفته. آبی پوشان در این فصل فقط ۶ گل زده‌اند تا ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را در اختیار داشته باشند و یکی از منفی‌ترین رکوردهای تاریخ باشگاه‌شان را ثبت کرده‌اند. البته حریف استقلال هم فقط ۸ گل در این فصل زده و تقابل ضعیف‌ترین خطوط حمله لیگ شاید خیلی جذاب نشود! اما حضور فیروز کریمی روی نیمکت گسترش و تقابلش با استقلال و شفر می‌تواند صحنه‌های جذابی برای فوتبالدوستان خلق کند. فیروز کریمی در کارنامه ‌اش سابقه سرمربیگری استقلال را هم دارد و شفر هم قطعا با روحیات و ویژگی‌های کریمی آشنا نیست! استقلال در این بازی تماشاگرانش را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر بازی کند مساله‌ای که به سود گسترش فولاد خواهد بود. آبی پوشان باید در سکوت آزادی سه امتیاز بگیرند تا خود را به میانه‌های جدول برسانند.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر:

شنبه چهارم آذرماه
پارس جنوبی جم- پرسپولیس تهران/ ساعت  ۱۵:۰۰- ورزشگاه تختی جم
اشکان خورشیدی – محمدرضا منصوری – رحیم شاهین – محمد ملکی – ناظر: محمود رفیعی
سایپـا تهران- سیاه جامگان/ ساعت ۱۵:۱۵- ورزشگاه پاس قوامین
رضا کرمانشاهی – تورج عیوض محمدی – ایوب غلامزاده – کمیل غلامی – ناظر : علیرضا کهوری
ذوب آهن اصفهان- فولاد خوزستان/ ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه فولاد شهر
وحید کاظمی – هادی طوسی – فرهاد مروجی – جواد رحیم زاده – ناظر: سعید بطحایی
استقلال تهران- گسترش فولاد/ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه آزادی
علی صفایی – رضا سخندان – علی دودانگه – محمدحسین ترابیان – ناظر: حسین عسکری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا