جهانگیری: نباید آفریقا به پایگاه گروه‌های افراطی تبدیل شود

معاون اول رییس جمهور با اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت گسترش مناسبات در همه زمینه ها با کشور تونس تاکید کرد.

اسحاق عصر امروز پنجشنبه در مسیر سفر به بولیوی برای شرکت در چهارمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، در توقفی کوتاه در تونس، با اشاره به مشترکات تاریخی، فرهنگی و سیاسی دو کشور، تصریح کرد: دو کشور باید در چارچوب کمیسیون همکاریهای مشترک، از تمام ظرفیت های موجود برای توسعه مناسبات بهره گیرند.

معاون اول رییس جمهور در دیدار (صبری باشطبجی) قائم مقام وزیر خارجه تونس، با اشاره به آمادگی ایران برای انتقال دانش و تجربیات علمی و تکنولوژی به تونس، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در مشکلات در کنار دولت و ملت تونس بوده است.

جهانگیری همچنین با اشاره به وجود برخی تهدیدات گروههای ترویستی نظیر داعش در کشورهای اسلامی و از جمله تونس، تصریح کرد: با توجه به شکست داعش در عراق و سوریه، باید با همکاری و هم افزایی اجازه ندهیم که آفریقا به پایگاهی برای گروههای افراطی تبدیل شود.

قائم مقام وزیر خارجه تونس نیز در این دیدار با اشاره به علاقه مندی کشورش برای توسعه مناسبات با ایران، خواستار برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون همکاریهای دو کشور شد.

وی با تشریح اوضاع امنیتی کشورهای شمال آفریقا و تلاش گروههای تروریستی برای فعالیت در این منطقه، برنامه ها و اقدامات کشورش برای مقابله با این تهدیدات را خاطرنشان ساخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا