۹ توصیه برای کنترل استرس

اضطراب، استرس، افسردگی و بیماری‌های اعصاب از مشکلاتی هستند که اگر درمان نشوند و تشدید یابند می‌توانند منجر به بسیاری از بیماری‌های دیگر شوند و حتی اندام‌های داخلی بدن را مختل سازند. در کل بیماری و مشکلات عصبی مانند استرس و اضطراب منبع و پیش زمینه اصلی بسیاری از بیماری‌های مزمن دیگر هستند؛ بنابراین اگر به این مشکل به ظاهر ساده رسدگی نشود می‌تواند خطرات و بیماری‌های ناگواری را در پی داشته باشد. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت فوت و فن می‌خوانیم.

 

۹ توصیه برای کنترل استرس

در ادامه به ۱۰ روش طبیعی و موثر برای تسکین اضطراب و استرس می‌پردازیم:

۱. حمام آب گرم: یکی از دلپذیر‌ترین و قابل اعتماد‌ترین روش‌ها برای تسکین احساسات است. برای تاثیر بیشتر می‌توانید چند قطره روغن اسطوخدوس یا چند گلبرگ گل به آب وان حمام خود اضافه کنید. گیاه اسطوخدوس اثرات آرامشبخش شگفت انگیزی دارد و دارای یک شهرت ۲۰۰۰ ساله به عنوان آرام کننده عضلات و اعصاب است. اگر وقت حمام کردن ندارید کمی از این روغن را بر روی شقیقه و پیشانی خود بمالید و برای چند دقیقه یک جای آرام بنشینید.

۲. با تنظیم کردن تنفس می‌توانید اضطراب خود را تا حد زیادی کنترل کنید: سعی کنید به آرامی و عمیق تنفس کنید. به آرامی نفس بکشید و برای ۴ تا ۵ ثانیه نفس خود را در سینه حبس کنید سپس به آرامی بیرون دهید. این کار را چند بار تکرار کنید تا به شما احساس آرامش باورنکردنی دست بدهد.

۳. شیر گرم: یک درمان قدیمی برای بیخوابی و از بین بردن تنش در هر زمان از روز، نوشیدن یک لیوان شیر گرم است. شیر حاوی تریپتوفان، نوعی اسید آمینه است که برای تولید سروتونین در مغز مورد نیاز است، و باعث افزایش سلامتی می‌شود.

۴. گیاه کاتنیب یا علف گربه: گیاهی است که باعث جنب و جوش بیش از حد گربه‌ها می‌شود، ولی روی انسان‌ها تاثیر برعکس دارد. این گیاه حاوی مواد شیمیایی است که به عنوان یک آرامشبخش ملایم عمل می‌کند. برای تسکین اضطراب و استرس می‌توانید این گیاه را دم کرده و بنوشید.

۵. رازک: این گیاه دارای شهرت و تاریخ طولانی در اثرات آرامشبخشی است. شما می‌توانیددو قاشق چایخوری از گیاه خشک شده رازک را در یک فنجان آب داغ قرار دهید و روزی ۳ مرتبه از این داروی طبیعی ضد اضطراب بنوشید.

۶. در روز بیشتر از یک فنجان قهوه، چای یا نوشابه ننوشید: مطالعات نشان می‌دهند که افراد مبتلا به علائم اضطراب ممکن است به کافئین بیشتر از دیگر افراد حساس باشند.

۷. ورزش ایروبیک: این ورزش یکی از درمان‌های طبیعی، موثر و باورنکردنی اضطراب است. یک پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای باعث آزاد شدن اندورفین می‌شود که درد و خستگی شما را از بین می‌برد.

۸. مدیتیشن و فعالیت‌های مراقبه‌ای: روزی ۱۵ دقیقه مدیتیشن، به طور معجزه آسایی شما را ریلکس می‌کند و استرس و اضطراب شما را از بین می‌برد.

۹. روزانه یک قرص مولتی ویتامین B بخورید: کمپلکس بخورید. مطالعات نشان می‌دهد که ویتامین B. کاهش دهنده طبیعی استرس است – بدن برای تولید سروتونین نیاز به ویتامین B۶ دارد، و اگر این ویتامین به اندازه کافی به بدن نرسد ممکن است استرس و اضطراب فرد شدید‌تر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا