نمی‌توان به صورت مطلق با صیادی مبارزه کرد/ وجود خلا قانونی نسبت به موضوع صیادی

به گزارش بصیرنیوز، حسین منفردی فرماندار فریدونکنار در جلسه هم‌اندیشی درباره ساماندهی صید و شکار در این شهرستان، اظهار کرد: سوال‌های فراوان و دیدگاه‌های مختلفی در زمینه صید و شکار پرنده در فریدونکنار وجود دارد که مهم‌ترین نکته این است که آیا تالاب بین المللی در این شهرستان باید باقی بماند..

وی با اشاره به اینکه در این زمینه دو گروه هستند که تعدادشان کم است و می گویند مهم نیست که حفظ بشود یا خیر، خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان به سرزمین و محیط زیست خود علاقه دارند و معتقدند که باید این محیط حفظ شود.

فرماندار فریدونکنار با تاکید بر اینکه یکی از دیدگاه‌های موجود بحث مدافعان محیط زیست است، تصریح کرد: محیط زیست متعلق به تمامی جامعه و آیندگان است و تمامی انسان‌های سرزمین باید برای حفظ آن قدم بردارند..

منفردی یادآور شد: در نگرش دینی مذهبی در مبانی دینی درباره شکار موضوعاتی وجود دارد و نمی توان به صورت مطلق با آن مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه سومین اظهار نظر حق و حقوق مالکان خصوصی است، ادامه داد: این تالاب مصنوعی است و بسیاری از کشاورزان نمی توانند در این تالاب که زمین کشاورزی است کشت دوم انجام دهند.

فرماندار فریدونکنار اظهار کرد: عده ای معتقدند که باید شغل جایگزین برای افراد انتخاب کرد و این در حالی است که وقتی قوانین بین‌المللی کنوانسیون رامسر را پذیرفتیم باید به آن پای بند باشیم.

منفردی با اشاره به اینکه خلا قانون و تناقضاتی نسبت به موضوع صیادی وجود دارد که باید بررسی شود، گفت: طرح ساماندهی تالاب بین‌المللی فریدونکنار تدوین شده است که شکار سنتی را در حالت عادی مجاز دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه همه باید از محیط زیست حفظ و حراست کنند، خاطرنشان کرد: سوال اینجا است که اگر قرار است صیدی انجام شود چرا دامپزشکی می گویند صید ممنوع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا