بفرمایید ضد آفتاب!

به گزارش بصیرنیوز،

پس در ادامه با ما همراه باشید تا با چند نکته‌ کاربردی پیرامون استفاده از کرم‌های ضدآفتاب آشنا شوید.

استفاده از کرم ضدآفتاب بدون حساسیت

کرم ضدآفتاب، حتی انواعِ با SPF بالا، اگر به مقدار کافی روی پوست مالیده نشوند، اثرگذاری مطلوبی نخواهند داشت. توصیه شده در هر وعده حداقل یک قاشق چای‌خوری کرم ضدآفتاب برای پوشش کامل صورت روی پوست مالیده شود. برخی کارشناسان توصیه می‌کنند، استفاده مجدد از کرم ضدآفتاب پس از آرایش و استفاده از سرم پوست، موجب اطمینان از در امان‌ماندن مقابل اشعه فرابنفش می‌شود.

ضدآفتاب‌ تاریخ گذشته، نه!

هر تیوب کرم ضدآفتاب در صورت استفاده مداوم، نهایتا یک فصل دوام می‌آورد. با این حال، اگر مقداری کرم ضدآفتاب از تابستان گذشته برایتان باقی مانده است، دقت کنید که از تاریخ مصرف آن نگذشته باشد. کرم‌های ضدآفتاب برای محافظت از پوست باید حاوی محتویات فعال خصوصا آووبِنزون و اکسیدِ روی باشند، اما دقت داشته باشید، این مواد شیمیایی با گذشت زمان، خاصیت فعال خود را از دست می‌دهند و از اثر محافظتی کرم کاسته می‌شود.

تعریق زیاد و کاهش زمان محافظتی

حتی اگر از ضدآفتاب‌ ضدآب استفاده می‌کنید، لازم است بدانید،خیس شدن پوست پس از استفاده از ضدآفتاب موجب کاهش اثر محافظتی کرم خواهد شد. به گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا، ضدآفتاب‌ ضدآب در صورت خیس شدن پوست یا عرق کردن فقط ۴۰ یا نهایتا ۸۰دقیقه اثر محافظتی خود را حفظ خواهند کرد.

داروها و کاهش اثرگذاری ‌

کرم‌های ضدآفتاب ممکن است در اثر تداخل با برخی داروها از قبیل داروهای آکنه، آنتی‌هیستامین‌ها و بعضی انواع آنتی‌بیوتیک‌ها بدرستی اثرگذاری نکنند.

مصرف نوشیدنی‌های الکلی نیز از میزان اثرگذاری کرم‌های ضدآفتاب می‌کاهد، زیرا به موجب مصرف الکل در بدن استالدهید تولید خواهد شد که موجب افزایش آسیب‌پذیری پوست در برابر اشعه‌ مضر آفتاب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا