شکار پرنده در مازندران قدمت ۳۵۰ ساله دارد

به گزارش بصیرنیوز، داریوش عبادی نماینده سازمان‌های مردم نهاد مازندران درجلسه هم اندیشی درباره ساماندهی صید و شکار در این شهرستان، اظهار کرد: هر سال در این فصل اعتراض‌های اجتماعی در این کشور وجود دارد و در سطح بین‌الملی نیز کشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست به دنبال اجرای قانون هستیم، خاطرنشان کرد: در مازندران به دلیل حیثیت استانی تلاش شد تا این امر کنترل شود.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد مازندران تصریح کرد: شکار پرنده شغل دوم مردم منطقه مازندران و به ویژه فریدونکنار است و تعهدی برای حمایت در شکار وجود ندارد.

عبادی افزود: شکار در مازندران ۳۵۰ سال قدمت دارد و در ۳۰۰ سال گذشته روش‌های صید به همین گونه یا سنتی بوده است.

وی با بیان اینکه با صید سنتی مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با این کشتار و تهاجمات مشکل وجود دارد و لازم است که به حیثیت ملی و میهنی خود توجه کنیم.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد مازندران با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا هنوز کسانی که معیشت اصلی آن صید و صیادی بود پیدا نشدند، گفت: آیا در ملک خصوصی می‌توان هر گونه اقدام خلاف قانون را انجام داد یا خیر.

عبادی با تاکید بر اینکه از سیستم دولتی انتظار می‌رود نگاه جدی‌تر به این مسئله داشته باشد، اظهار کرد: این امر یک بحث ملی است و تنها مازندران نیست و این در حالی است که اراده ملی برای مهار و کنترل این بحث وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر تالاب بین‌المللی ملک خصوصی است باید برای آن اقدام‌های ویژه صورت پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا