امروز : جمعه ۱ دی ۱۳۹۶
تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۰۱ - ۱۲:۱۲ ذخیره فایل ارسال به دوستان

آیا ارتباطی بین سلامت روان و کم مصرف کردن گوشت وجود دارد؟

خلق و خو در افراد بزرگسال جوان (۱۸ تا ۲۹ سال) به غذا (گوشت) بستگی دارد که امکان دسترسی پیش نیاز‌های انتقال دهنده‌های عصبی را در مغز افزایش می‌دهد.

به گزارش بصیرنیوز،

کمبود پروتئین‌های ضروری نظیر گوشت می‌تواند افراد بزرگسال جوان را در معرض ریسک ناراحتی روانی قرار دهد.به نقل از سلامت نیوز ، مطالعه محققان دانشگاه بینگهامتون آمریکا نشان می‌دهد افراد جوانی که کمتر از سه وعده در هفته گوشت می‌خورند و کمتر ورزش می‌کنند در معرض ریسک بالا ناراحتی روانی قرار دارند.

 

آیا ارتباطی بین سلامت روان و کم مصرف کردن گوشت وجود دارد؟

 

با این حال، سلامت روان افراد بزرگسال بالغ (بالا ۳۰ سال) به مراتب نسبت به مصرف منظم قهوه و کربوهیدرات‌ها حساس‌تر است.

محققان دریافتند خلق و خو در افراد بزرگسال جوان (۱۸ تا ۲۹ سال) به غذا (گوشت) بستگی دارد که امکان دسترسی پیش نیاز‌های انتقال دهنده‌های عصبی را در مغز افزایش می‌دهد.

لینا بگداچه، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد خلق و خو افراد بزرگسال جوان به شدت به تشکیل مواد شیمیایی مغز حساس است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «مصرف منظم گوشت منجر به تشکیل دو ماده شیمیایی مغز (سروتونین و دوپامین) شده که برای بهبود اخلاقیات مهم هستند. ورزش منظم هم منجر به تشکیل این دو ماده و سایر انتقال دهنده‌های عصبی می‌شود.»

به گفته وی، «افراد جوانی که کمتر از سه وعده در هفته گوشت (قرمز یا سفید) مصرف می‌کنند و کمتر از سه بار در هفته ورزش می‌کنند دچار ناراحتی‌های روانی چشمگیری هستند.».

اما در افراد بزرگسال بالغ، خلق و خو عمدتا وابسته به مواد خوراکی‌ای است که موجب افزایش دسترسی به آنتی اکسیدان‌ها (میوه) و ترک غذا‌های که به نادرستی موجب فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک می‌شود (قهوه، شاخص گلوکز بالا و صبحانه نخوردن)، است.

به گفته بگداچه، «با افزایش سن، تشکیل رادیکال‌های آزاد در بدن افزایش می‌یابد، از اینرو نیاز ما به آنتی اکسیدان‌ها افزایش می‌یابد. رادیکال‌های آزاد موجب اختلال در عملکرد مغز شده و در نتیجه ریسک ناراحتی روانی افزایش می‌یابد.»

وی در ادامه تاکید می‌کند: «با افزایش سن توانایی ما در تنظیم و کنترل استرس هم کاهش می‌یابد، از اینرو اگر مواد خوراکی فعال کننده واکنش استرس (نظیر قهوه و کربوهیدرات بیش از اندازه) مصرف کنیم، احتمالا ناراحتی روانی بیشتری را تجربه خواهیم کرد.»

ارسال دیدگاه

photo_2016-05-31_13-37-56

photo_2016-06-02_15-16-08

photo_2016-06-02_15-16-04

1

sana shirini-1

gorban-1

news