ترخیص بیش از ۲۶ هزار تن محصولات کشاورزی در ۹ ماهه امسال از بندر فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، محمدرضا ضیائی در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به اهمیت قرنطینه گیاهی به عنوان سدی در برابر ورود عوامل خسارت‌زا گیاهی از مناطق آلوده یا خارج از کشور، اظهار کرد: محور توسعه اقتصادي، توسعه كشاورزي است و توسعه كشاورزي بدون بهره‌گيري از روش‌هاي علمي امكانپذير نیست. وی خاطرنشان کرد: بهداشت گياهان و فرآورده‌هاي كشاورزي يكي از پايه‌اي‌ترين برنامه‌هـاي اسـت كـه مـي‌تواند برای اقتصاد وحفظ منابع توليد به كار رفته و نقش سازنده‌اي را بر عهده داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: بیش از ۲۶ هزار تن محصولات کشاورزی در ۹ ماهه امسال  پس از بازدید و بررسی اسناد و مدارک و انجام تست‌های آزمایشگاهی، از بندر فریدونکنار ترخیص شد.

ضیایی با اشاره به اینکه این محصولات کشاورزی از کشورهای روسیه و تایلند وارد کشور شد، افزود: این میزان واردات شامل ذرت دامی به میزان ۲۶ هزار و ۸۰۴ تن و تمبر هندی به میزان ۱۱۰ تن بود.

به گزارش بصیرنیوز، بندر فریدونکنار دارای ۴۵ هکتار محوطه بندری، ۳ پست اسکله به طول ۳۸۰ متر و همچنین تجهیزات بندری است و حوضچه این بندر با آبخور ۵.۵ تا ۶ متر قابلیت پهلو دهی شناورهای تا ۷ هزارتن ظرفیت را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا