شناسایی ۱۴۰ شکارچی غیرمجاز در فریدونکنار/ آغاز جمع‌آوری دام‌های هوایی از هفته آینده

به گزارش بصیرنیوز، جمشید محبت‌خانی طی گفت‌وگویی درخصوص سرانجام جمع‌آوری دام‌های هوایی و صیادان غیرمجاز پرندگان مهاجر در فریدونکنار اظهار کرد: شکار غیرقانونی پرندگان مهاجر از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و یگان حفاظت محیط‌زیست به شدت دنبال شد و مصوبه شورای تامین استان مازندران برای برخورد با این افراد دریافت شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای تامین استان مازندران، نیروی انتظامی به ما در این زمینه کمک کرده و در حال پیگیری هستیم تا نیروی انتظامی نیز در این زمینه ورود کند که با اغتشاشات اخیر روبرو شدیم و نیروی انتظامی درگیر مقابله با اغتشاشات شد و همچنین از طرفی نیز توصیه شد که با توجه به مشکلات اخیر در کشور اقدام خاصی انجام شود.

رئیس یگان سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در روزهای اخیر موضوع مقابله با شکارچیان غیرمجاز دوباره پیگیری شد و با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران جلساتی برگزار شد.

مجبت‌خانی یادآور شد: البته مدیرکل محیط زیست مازندران نیز با نانواکناری نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی جلساتی را برگزار کرد و این نماینده مجلس قول مساعد داده است که با متخلفان صحبت کند تا دام‌های هوایی را جمع‌آوری کرده و دست از شکار غیرمجاز بردارند.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده اقدامات لازم برای برخورد با این متخلفان صورت خواهد گرفت گفت: در صورتی که نانواکناری موفق به صحبت با این متخلفان نشوند ما وارد عملیات می‌شویم.

این مسئول با بیان اینکه سرشاخه‌های اصلی شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر شناسایی شده‌اند، یادآور شد: حدود ۱۴۰ نفر در این رابطه شناسایی و ابلاغیه برای آنها ارسال شده است، اما متاسفانه اقدامی نکردند و بنابر مصوبه شورای تامین ما می‌توانیم برای جمع‌آوری فیزیکی دام‌ها و دستگیری ‌آن‌ها اقدام کنیم.

رئیس یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه انباشت مشکلات محیط‌زیستی از سال‌های گذشته در این منطقه وجود دارد، اظهار کرد: شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر از سال‌ها قبل در این منطقه انجام می‌شود اما موضوع رسانه‌ای نبوده است و در سال‌‌های اخیر خوشبختانه این موضوع رسانه‌ای شده و به عنوان یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بخشی از این صیادان از این طریق امرار معاش می‌کنند و بومی منطقه هستند و صید را حق مسلم خود می‌دانند، اما استفاده از دام‌های نوین و دام‌‌های هوایی در سال‌های اخیر باب شده است که تعداد شکار پرندگان را افزایش داده و براساس شایعاتی که در منطقه وجود دارد، درآمد حاصل از این دام‌های هوایی ماهیانه ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان است که البته صحت آن مشخص نیست و اما آن چیزی که در میان مردم منطقه شایعه است این مبلغ است.

محبت‌خانی با ابراز امیدواری برای جلوگیری از صید بی‌رویه و غیرمجاز، گفت: این یگان به افرادی که به صورت سنتی شکار می‌کنند کاری ندارد و ابلاغیه‌ها برای افرادی ارسال شد که با استفاده از دام‌‌های هوایی اقدام به شکار غیرقانونی پرندگان می‌کنند و امید است از این اقدام‌ها جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا