برگزاری همایش مدیریت بحران شهرداری‌های مازندران در فریدونکنار/ سرچشمه بحران مازندران، مدیران بحرانی هستند

به گزارش بصیرنیوز، همایش دبیران مدیریت شهرداری‌های مازندران با حضور مهدی مرادی معاون مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران، محمدظاهر محمدی معاون شهردار فریدونکنار، اعضای شورای شهر فریدونکنار و جمعی از مسئولان مدیریت بحران شهرداری‌های استان در اردوگاه شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد.

مهدی مرادی معاون مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: در سال جاری با تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرداری‌های استان دومین همایش ستاد این مدیریت در فریدونکنار در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، خاطرنشان کرد: بررسی ساختار، وظایف و ماموریت‌ها از اهداف اصلی این همایش و همچنین برخی اهداف فرعی که در شهرداری‌ها در حال انجام است.

معاون مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران تصریح کرد: برخی از اقدامات اجرایی را شهرداری‌ها می‌توانند با کمک ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان انجام دهند.

مرادی یادآور شد: تهیه طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی، برگزاری جلسات مستمر برای پیشگیری حوادث، لایروبی و بازگشایی بستر رودخانه‌ها، جمع‌آوری شاخ و برگ درختان در مسیرها، بازگشایی دهانه پل‌ها و تجهیز و آماده‌سازی پرسنل از جمله مواردی است که باید ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در زمان حوادث در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه در زمان بحران شهرداری‌ها در راس کار قرار می‌گیرند، گفت: شهرداری ها تلاش می‌کنند تا روز به روز در جلوگیری از بحران پیشگام باشند.

معاون مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه عوامل و حوادث طبیعی را نمی‌توان پیش بینی کرد، افزود: برخی از اقدامات مانند سیل‌بند در شهرهای نکا و بهشهر احداث شد که چند سالی است دیگر در این شهرها حادثه سیل اتفاق نیافتاده و البته اگر اعتبارات لازم در ستاد مدیریت بحران استانداری مازندران در نظرگرفته شود می‌تواند تاثیر بسیار زیادی برای جلوگیری از حوادث در مازندران داشته باشد.

به گزارش بصیرنیوز، این همایش بدون حضور مسئولان ارشد استانی و با ضعف‌های اجرایی بسیاری اعم از نداشتن مجری، دستپاچگی در اجرای برنامه‌ها، بی‌کیفیتی سیستم‌های صوتی و تغییر مستمر برنامه‌ها برگزار شد.

در حالی که این همایش از سوی مسئولان مدیریت بحران یک استان در حال برگزاری بود اما نشان می‌داد که این مدیران حتی ظرفیت مدیریت و برگزاری یک همایش چند ساعته را ندارند چه رسد به مدیریت بحران.!!!

در پایان باید گفت آنطور که مشخص است سرچشمه بحران‌های مازندران مدیران بحرانی هستند که موجب بحران مدیریت می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا