اجرای بیش از ۲۰ مورد حکم قلع و قمع در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز،  محمدرضا ضیایی مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به اهمیت حفظ کاربری اراضی در تأمین امنیت غذایی جامعه، اظهار کرد: در راستای حراست از بستر تولید محصولات کشاورزی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ۲۲ مورد حکم قلع و قمع در ۱۰ ماهه نخست امسال در فریدونکنار اجرا شد.

وی افزود: ۳ مورد از احکام قطعی ماده ۳ و ۱۰ قانون تغییر کاربری نیز تاکنون به اجرا در آمده است.

مدیر جهادکشاورزی فریدونکنار خاطرنشان کرد: با بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی در این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹ هکتار از اراضی بلاکشت شناسایی شد، که با پیگیری‌های اداره امور اراضی در سال جاری بیش از ۳۵ هزارمترمربع احیا شده و به چرخه تولید برگشت.

ضیایی با بیان اینکه امسال به ۱۵ نفر از متخلفین تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی این شهرستان اخطار کتبی داده شد، تصریح کرد: رفع تداخل ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن ممنوع است، گفت: روستاییان و کشاورزان در صورتی که قصد احداث بنا یا دیوارکشی اراضی زراعی و باغی خود را دارند، باید قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱ ) و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، مشاوره و برای دریافت مجوز اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا