کسب رتبه نخست بسیج سازندگی فریدونکنار در مازندران

به گزارش بصیرنیوز، بسیج سازندگی نقش ویژه‌ای در كاركرد ارزشهاي جهادي دارد که با گذشت ۸ سال از فعاليت آن، در چندسال گذشته در قالب اردوهاي هجرت، اشتغال‍‌زایی و کمک‌رسانی به نیازمندان در همه زمینه‌ها اعم از آموزشي، بهداشتي، فني و حرفه‌اي، خدمات‌رساني، عمراني، مرمت بهسازي و زيباسازي مدارس و معابر وارد شده كه خدمات‌رساني و محروميت‌زدايي كشور از نتايج آن بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز از کسب رتبه نخست این معاونت در بین نواحی مازندران خبر داد که همین امر موجب شد تا با او درخصوص عملکرد این مجموعه به گقت‌وگو بنشینیم.

روح‌الله باقری با اشاره به بخش‌های عملکردی بسیج سازندگی اظهار کرد: محرومیت‌زدایی، سازندگی، حرکت‌های جهادی، آموزش، اقتصادمقاومتی، صنایع تبدیلی، مشاغل خانگی و غیره از بخش‌هایی است که مورد توجه بسیج سازندگی قرار می‌گیرد.

وی توجه به طرح‌های اقتصادمقاومتی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه اقتصادمقاومتی که یکی از مهمترین اولویت‌های بسیج سازندگی است بیش از ۳ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه پرورش بلدرچین، پرورش زالو، پرورش قارچ، پرورش شترمرغ، پرورش ماکیان، پرورش ماهی، نگهداری دام سبک و سنگین و تهیه شیرینی سنتی به بسیجیان فریدونکناری در سال جاری اعطا شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فریدونکنار با بیان اینکه قطب مصوب این شهرستان شیرینی خانگی است، افزود: در حالی که سود تسهیلات در سال گذشته ۱۶ درصد بوده اما در سال جاری این تسهیلات با کاهش ۶ درصدی به متقاضیان و بسیجیانی که دارای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بوده‌اند پرداخت شد.

باقری تصریح کرد: ارائه مشاوره برای شروع اشتغال، ساخت مسکن برای نیازمندان، واکسیناسیون طیور بومی، برگزاری کلاس‌های فرهنگی و آموزشی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مدافعان حرم و زلزله‌زدگان از دیگر مواردی است که بسیج سازندگی در حال اجرای آن‌ها است.

وی یادآور شد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی طرح تابستان از سوی خواهران برای مشاوره طرح توجیهی عرصه‌های اقتصادمقاومتی و ترویج پوشش مناسب از برنامه‌های بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه فریدونکنار ادامه داد: ساخت چند مسکن برای محرومان در حال پیگیری و رو به اتمام است که این امر با حضور نیروهای جهادی بسیج سازندگی و با همکاری برخی از ادارات شهرستان انجام گرفته است.

باقری با اشاره کمک به زلزله زدگان غرب کشور گفت: با کمک مجمع خیرین بسیج سازندگی فریدونکنار مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت مسکن زلزله‌زدگان جمع‌آوری شده و همچنین سه کامیون محموله کمک‌های مردمی از سوی بسیج سازندگی فریدونکنار به استان کرمانشاه اعزام شده است.

وی اظهار کرد: حوزه‌های بسیج محمد رسول‌الله (ص) و حضرت فاطمه (س) فریدونکنار هم به عنوان حوزه‌های برتر استان مازندران در بخش بسیج سازندگی استان مازندران انتخاب شدند.

در ادامه محمد عباس‌زاده مسئول گروه‌های جهادی بسیج سازندگی فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شهرک اسدی محله ولیعصر به عنوان منطقه پایلوت فریدونکنار برای طرح محرومیت‌زدایی انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته دو منزل مسکونی از سوی بسیج سازندگی فریدونکنار ساخته شده است، خاطرنشان کرد: یکی از این ساختمان‌ها از پایه تا پایان کار از سوی بسیج سازندگی ساخته شد و دیگری به صورت ۵۰ درصدی بازسازی شده است.

مسئول گروه‌های جهادی بسیج سازندگی فریدونکنار تصریح کرد: زیرسازی کوچه دوم شهرک اسدی که دچار تجمع آب‌های سطحی بوده به واسطه نیروهای جهادی بسیج سازندگی انجام گرفته است.

عباس‌زاده ادامه داد: در سال جاری و با کمک اداره برق و شهرداری تعدادی از معابر روشنایی، رنگ‌آمیزی پل ورودی شهرک اسدی، دیوارنویسی تبلیغی مبارزه با مواد مخدر و نصب سطل زباله صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه قرار گاه جوادالائمه در کنار پرداختن به موضوع عمرانی در زمینه فرهنگی هم اقداماتی را انجام می‌دهد، گفت: سبدکالا در ۵ مرحله به ارزش ۷۰ میلیون ریال در منطقه شهرک اسدی و رجایی به نیازمندان منطقه اختصاص پیدا کرد.

مسئول گروه‌های جهادی بسیج سازندگی فریدونکنار یادآور شد: ساخت مسکن مددجویان که از سوی کمیته امداد معرفی شده توسط اردوهای جهادی بسیج سازندگی با حمایت مجمع خیرین برای محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی بسیج سازندگی در روستای مهلبان انجام شده و در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: در حالی که این پروژه باید در زمان یک سال انجام می‌گرفت اما با تلاش گروه جهادی شهدای خطه مبارک فریدونکنار در زمان پنج ماه به اتمام رسیده و در دهه فجر آماده تحویل است.

وی در پایان تصریح کرد: دو ساختمان دیگر در روستای ازباران و کوچه بهداری فریدونکنار در حال انجام است که در ازباران با پیشرفت ۷۰ درصدی و در کوچه بهداری با پیشرفت ۹۰ درصدی همراه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا