پرداخت ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، مهدی طالب نژاد در گفت وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: بهزیستی شاخص‌ترین نهاد اجتماعی و حمایتی دولت است که با رویکرد مددکاری و با ارائه خدمات متنوع حمایتی، توانبخشی و پیشگیری و توانمندسازی گروه های نیازمند و معلولان با حفظ کرامت انسانی فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان برای ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات نیازمند مشارکت مردم و خیران بوده و به واسطه نیک‌اندیشی و اقدامات خداپسندانه آنان تاکنون منشا خیرات و خدمات ارزنده بوده است.

سرپرست اداره بهزیستی فریدونکنار از افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی، طلاق، کودک آزاری، همسرآزاری و خودکشی خبر داد و تصریح کرد: پایگاه سلامت اجتماعی منطقه فیروزآباد که در زمینه توانمندسازی خانواده‌ها و زنان سرپرست خانواده تلاش می‌کند به‌عنوان پایگاه نمونه استان انتخاب شد.

طالب نژاد با بیان اینکه در زمینه اشتغال مددجویان، توانبخشی، امور اجتماعی و پیشگیری مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی پرداخت شد، افزود: از قهرمانان معلول ورزشکار با اعطای تسهیلات حمایت می‌کنیم.

وی گفت: یکی از کارهای خوب و ریشه‌ای در فریدونکنار موضوع پیشگیری از معلولیت است که طرح‌های قابل توجهی در سطح شهرستان در حال اجرا است که از جمله طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان سه تا ۶ بوده که تاکنون برای ۲ هزار کودک این غربالگری انجام گرفته است.

سرپرست اداره بهزیستی فریدونکنار با اشاره به اینکه طرح شنواسنجی در حال اجرا است، اظهار کرد: امیدواریم تا ۳۰ سال آینده چنین مشکلی در شهرستان نداشته باشیم.

طالب‌نژاد با بیان اینکه مشاوره ژنتیک یکی دیگر از کارهای ریشه‌ای در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای شاد برای جامعه معلول یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این راستا انجمن معلولین توان‌خواهان کوثر را شکل داده‌ایم و جامعه معلولیت شناسایی پرونده‌سازی و نیازسنجی می‌شود.

این مسئول یادآور شد: برای نخستین بار فریدونکنار به عنوان پایلوت (سی بی آر) یعنی توانبخشی مبتنی بر اجتماع شهری در بین ۵۰ شهرستان کشور انتخاب شد که با اجرای این طرح تمامی معلولین شهر نیازهای آنان شناسایی و نیازسنجی می‌شود و در کنار طرح (سی بی آر) روستایی انجام می‌شود.

سرپرست اداره بهزیستی فریدونکنار با اشاره به اینکه کاهش طلاق یکی از دغدغه‌های اصلی شهرستان است، گفت: درکارگروه پیشگیری از طلاق بسته کاهش طلاق را به صورت بومی درمی‌آوریم.

وی افزود: برای تکریم مددجویان در هر اداره یک رابط معلول انتخاب کردیم و برای نخستین بار در روزهای سه‌شنبه هرهفته در پارک جزیره دورهمی معلولان سالمند برگزار می‌شود.

طالب‌نژاد تصریح کرد: ۱۴۰ نفر از نوعروسان تحت پوشش در طرح جهیزیه نوعروسان با حمایت خیران صاحب جهیزیه شدند.

سرپرست اداره بهزیستی فریدونکنار با اشاره به فعالیت های این اداره در زمینه فرهنگی، یادآور شد: ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه نذری، محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری اردوهای یک روزه  بخشی از فعالیت‌های فرهنگی این اداره در سال ۹۶ بوده است.

وی با بیان عملکرد واحد توانبخشی اداره بهزیستی در سال ۹۶ اظهار کرد: در توانبخشی به جایی رسیدیم که سازمان بهزیستی هیچ معلولی را پشت نوبت دریافت ویلچر نمی‌گذارد و برای معلولان فریدونکنار تعداد ۲۰ ویلچر اعطا شده و همچنین جمع تمامی وسایل توانپزشکی و بهداشتی توزیع شده هزار و ۱۲۳ مورد بوده است.

طالب نژاد در پایان گفت: بیش از ۲ هزار پرونده مددجویان در بهزیستی فریدونکنار وجود دارد که از این مقدار، تعداد هزار و ۲۰۰ نفر معلول هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا