احداث پارک ویژه کودکان در فریدونکنار/ در حال اقدام برای برطرف کردن معضل زباله هستیم

به گزارش بصیرنیوز، حمید بخشی شهردار فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به زیباسازی محیطی در سطح شهر، اظهار کرد: با ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر و جمع‌آوری تابلوهای فاقد قرارداد رفیوژ میانی شهر نسبت به زیباسازی فضای شهری اقدام می‌شود و برای تابلوهای تبلیغاتی طرح مطالعاتی و تیپ واحد طراحی و آماده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تابلوهای مربوط به تمثال مبارک شهدای گرانقدر نیز به زودی در قالب تابلوهای جدید رونمایی و نصب می‌شود.

تابلوهای تبلیغاتی بازاریان باید جمع آوری شود

شهردار فریدونکنار نسبت به جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی بازاریان در پیاده‌روها هشدار داد و تصریح کرد: صاحبان واحدهای تجاری و اصناف واقع در خیابان‌های اصلی صرفا تا پایان فروردین ماه سال ۹۷ مهلت دارند تا نسبت به جمع‌آوری تابلوهای روان (ال.ای.دی) و همچنین تابلوهای مستقر در پیاده‌رو که موجب کندی حرکت پیاده و سد معبر شده‌اند، اقدام کنند و این آخرین مهلت رسمی شهرداری به این واحدها است و در صورت عدم جمع‌آوری، شهرداری نسبت به برچیدن و ساماندهی آن‌ها طبق قانون سد معبر اقدام می‌کند.

وی افزود: به‌زودی تابلوهای قدیمی ترافیکی سطح شهر جمع‌آوری و به جای آن تابلوهای جدید الکترونیکی نصب می‌شود.

بخشی همچنین تاکید کرد: به صاحبان املاک و زمین‌های شهری که فاقد حصار و دیوار بوده و موجبات بزه اجتماعی و حضور حیوانات بلاصاحب را فراهم می‌کنند اخطار داده می‌شود که تا پایان بهمن ماه نسبت به اخذ مجوز دیوار کشی و اقدامات لازم به شهرداری مراجعه کنند که در غیر این صورت شهرداری با اعمال عقب‌نشینی لازم نسبت به دیوار‌کشی و رنگ‌آمیزی آن‌ها اقدام می‌کند.

توجه به مناطق محروم شهری در دستور کار سال ۹۷ است

شهردار فریدونکنار در خصوص وضعیت ساحل و توسعه گردشگری تصریح کرد: در حال تهیه دو پروژه همزمان هستیم که یک پروژه در راستای شناسایی صدور خط دائمی دریا و تهیه مستندات فنی و حقوقی برای واگذاری اراضی مستحدثه به شهرداری و دیگری تهیه طرح جامع ساماندهی ساحل و گردشگری ساحلی شهر فریدونکنار که در نوع خود بی‌نظیر است و دارای ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری است.

وی یادآور شد: توجه به مناطق محروم و مستضعف شهری در بودجه سال ۹۷ به صورت ویژه در نظرگرفته شده تا نسبت به محرومیت زدایی اقدام مناسب شود که در این خصوص با سازمان بسیج سازندگی استان در زمینه محرومیت زدایی و انجام اقدامات عمرانی مذاکرات و مکاتباتی صورت پذیرفته است و در حال پیگیری هستیم.

بخشی با بیان اینکه  پروژه تندرو و کندروی شهری بعد از بیمارستان امام خمینی (ره) فریدونکنار در حال انجام بوده، گفت: این پروژه از کمربندی شرقی در حال انجام بوده و مسیر اگوگذاری شده و در حال زیرسازی است.

شهردار فریدونکنار افزود: آسفالت پروژه تندرو و کندرو در سال ۹۷ تکمیل می‌شود و در این پروژه استقرار یک میدان جدید در ورودی شهر نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه فراخوان برای طراحی پروژه ساماندهی میدان درنا داده شده است، خاطرنشان کرد: به زودی پس از بررسی طرح‌ها، طرح نهایی رونمایی شده و با تخصیص اعتبار لازم عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و البته تغییرات آب‌نما و نورپردازی ان به صورت مقطعی در حال حاضر انجام شده است.

بخشی تصریح کرد: مهمترین پروژه  سال ۹۷ احداث پارک تخصصی کودک و نوجوان است که در نوع خود در استان مثال زدنی است و در روزهای پایانی سال جاری در ارتباط با ویژگی‌های این پارک توضیحات کامل ارائه می‌شود.

شهردار فریدونکنار گفت: طرح مطالعات جامع سکونتگاه غیر منفصل حسن‌آباد در حال اتمام بوده و به زودی برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه شده تا با بررسی و تصویب به مراجع قانونی ارسال شود..

وی اظهار کرد: به زودی طرح مطالعات جامع شهرسازی مجتمع خزرشهر و ساماندهی توسعه  آتی آن نیز آغاز می‌شود.

بخشی از تخریب ساختمان شورای شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: دفتر فعلی شورای اسلامی شهر به ساختمان روبه روی آن منتقل می‌شود و ساختمان قدیمی شهرداری در راستای توسعه شهری و کمک به برطرف کردن معضل پارکینگ تخریب و اقدامات عمرانی مرتبط با آن صورت خواهد پذیرفت، و البته این ساختمان در قالب پارکینگ طبقاتی ساختمان تجاری، اداری و خدماتی پیش‌بینی و طراحی می‌شود.

شهردار فریدونکنار درخصوص معضل زباله شهری، گفت: در حال عقد قرارداد با شرکتی هستیم که نسبت به کاهش حجم زباله، محل دپوی زباله، دیوارکشی آن و ساماندهی شیرابه‌ها اقدام کند.

این مسئول تصریح کرد: تا پایان سال طراحی سر درب پارک لاله نهایی شده و در سال ۹۷ عملیات اجرایی سه درب جدید آن عملیاتی می‌شود.

بخشی یادآور شد: توافقاتی با صیادان مستقر در کنار سد لاستیکی رودخانه شهری برای عقب‌نشینی و آزادسازی آخرین مقطع از کناره رودخانه حدفاصل پل شهید رسولی تا پل میلاد به عمل آمده و به زودی پس از تهیه طرح ساماندهی و نهایی نمودن توافقات مسیر تردد شهروندان در این قسمت بازگشایی و تکمیل می‌شود.

شهرداری فریدونکنار در حال تهیه سند جامع زیباسازی شهر

شهردار فریدونکنار از ارتقا واحد آتش‌نشانی خبر داد و گفت: واحد آتش‌نشانی شهرداری به واسطه وجود ۲ ایستگاه مستقل شهری و حجم عملیات اطفای حریق به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ارتقاء پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: در حوزه موتوری در سه ماهه اخیر نزدیک به ۳ دستگاه ماشین آلات خریداری شده و سایر ماشین آلات فرسوده نیز در حال بازسازی و نوسازی بوده تا روند خدمات‌دهی عمرانی و خدماتی دچار وقفه نشوند.

شهردار فریدونکنار خاطرنشان کرد: شهرداری در حال مذاکره برای جلب مشارکت ۲ نفر از مالکان منازل قدیمی شهر با همکاری فرمانداری محترم برای احداث موزه میراث فرهنگی و صنایع دستی در مقیاس فعالیت استانی و ایجاد مراکز جاذب گردشگری شهری  است.

وی تصریح کرد: طراحی پروژه فرهنگسرای شهرداری فریدونکنار در دستورکار اصلاحیه بودجه سال ۹۶ قرار داشته و امیدواریم با همکاری خیران فرهنگی یک مرکز فاخر فرهنگی تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی شهر ایجاد شود.

بخشی افزود: شهرداری همچنان بر جابه جایی مقر استقرار نیروی انتظامی از میدان ماهی با توجه به درخواست جمعی شهروندان اصرار دارد و در این خصوص آماده همکاری با این سازمان در جانمایی جدید در سطح شهر هستیم.

شهردار فریدونکنار یادآور شد: در زمینه ساماندهی دفع فاضلاب ناشی از فعالیت بازار ماهی فروشان و همچنین ساماندهی شکلی و فرمی این بازار حائز اهمیت و در دستور کار بوده و در سال پیش رو دیگر شاهد بوی نامطبوع فاضلاب شهری بازار ماهی فروشان نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پروژه ساماندهی آرامگاه فیروزآباد تا پایان سال انجام می‌شود، گفت: با همکاری فرمانداری محترم ، اداره راه و شهرسازی و اداره راهداری آماده همکاری برای درختکاری محور کمربندی شهر هستیم.

بخشی با بیان اینکه شهرداری در حال تهیه سند جامع زیباسازی شهری است، افزود: این سند کمک می‌کند تا مبتنی بر یک الگوی واحد نسبت به زیباسازی شهر اقدام کنیم.

شهردار فریدونکنار یادآور شد: احداث زمین تنیس با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال واقع در خیابان ۲۴ متری جنب باغ پرندگان در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در بودجه ۹۷ موضوعات ورزشی، فرهنگی و برگزاری جشنواره های فصلی در دستور کار قرار دارد، افزود: برای ایجاد خانه کشتی تمدیدات لازم درنظرگرفته شده است و در ردیف بودجه به شورای اسلامی برای تصویب پیشنهاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا