کدورت آب، بزرگترین مشکل آب شرب فریدونکنار و بابلسر

به گزارش بصیرنیوز، امیرحسین سالاریه مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فریدونکنار و بابلسر در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: در حال حاضر ۷۸ روستا از ۹۰ روستای دو شهرستان با ۲۴ هزار مشترک تحت پوشش این اداره هستند و ۱۲ روستای دیگر به صورت هیات امنایی یا تحت پوشش آبفای شهری اداره می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تمامی روستاهای شهرستان فریدونکنار و بابلسر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: این ۷۸ روستا در قالب پنج بخش شامل رودبست، مرکزی و بهنمیر در شهرستان بابلسر و مرکزی و دهفری در شهرستان فریدونکنار قرار دارند اما این دو شهرستان از نظر منابع آبی فقیر هستند و آب شرب مورد نیاز از شهرستان‌های همجوار تامبن می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فریدونکنار و بابلسر تصریح کرد: در همین راستا سه حلقه چاه در دابودشت آمل تحت مدیریت ما است که آب شرب ۲۷ روستای دو شهرستان و ۲۰ روستا در آمل را با ۷۵ لیتر بر ثانیه به همراه آب تزریقی از چاه‌های طوله کلا آب‌دهی می‌کند.

سالاریه بزرگترین مشکل آب شرب شهرستان‌های فریدونکنار و بابلسر را کدورت آب به دلیل آهن بالا دانست و افزود: در حالت عادی کیفیت آب مشکلی ندارد اما در شرایط غیرعادی همانند قطعی برق، تنش‌های آبی به علت کدورت مقطعی آب به وجود می‌آید که البته به صورت هفتگی شبکه‌ها شست‌وشو و با بازکردن شیر تخلیه مشکل حل می‌شود.

وی یادآور شد: در ۸۶ نقطه شبکه توزیع و خط انتقال پروژه کریم‌کلا شیر تخلیه نصب شد اما کافی نیست و به دنبال راه‌اندازی پکیج حذف آهن هستیم که در سال ۹۳ پروژه‌ای به این منظور تعریف شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان فریدونکنار و بابلسر ادامه داد: پکیج حذف آهن برای چاه رئیس آباد با ۱۵۰ میلیون اعتبار برای ۱۲ لیتر در ثانیه نصب و راه‌اندازی شد که در مجموع ۲۷ روستا شامل ۱۶ روستا در فریدونکنار و ۱۱ روستا در بابلسر را با پکیج حذف آهن در سه حلقه چاه کریم‌کلا تحت پوشش قرار دارد اما ۶۳ لیتر در ثانیه دیگر هنوز مجهز به این پکیج نشده است.

سالاریه با بیان اینکه آب موجود از لحاظ بهداشتی کاملا سالم و قابل شرب است، اظهار کرد: این آب در هفته سه بار نمونه‌برداری و در آزمایشگاه محمودآباد مورد آزمایش میکروبی و شیمیایی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به جمعیت شناور در فریدونکنار و بابلسر خاطرنشان کرد: ۲۵۲ کیلومتر از مجموع ۹۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آبرسانی در این دو شهرستان فرسوده است و نیاز به اعتبارات خاص با توجه به ازدیاد جمعیت شناور در فصل‌های مختلف سال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا