انتقاد مسکو از تحریف واقعیت‌ها از وضعیت غوطه شرقی

به گزارش بصیرنیوز، نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره «غوطه شرقی» دمشق با بیان اینکه هزاران تکفیری در این منطقه حضور دارند، از اقدامات آمریکا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش  الجزیره، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان درباره غوطه شرقی دمشق گفت: هزاران عنصر تکفیری در غوطه شرقی دمشق حضور دارند که دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

بر اساس این گزارش، وی افزود: تروریست‌های تکفیری از غیرنظامیان ساکن غوطه شرقی دمشق به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. رسانه‌ها چنین وانمود می‌کنند که سراسر غوطه شرقی بیمارستان است و ارتش سوریه به این بیمارستان‌ها حمله می‌کند.

نبنزیا اظهار داشت: سوئد و کویت درحالی پیش نویس قطعنامه درباره سوریه را ارائه کردند که می‌دانند توافقی پیرامون این پیش نویس وجود ندارد.

وی ادامه داد: کشور‌های غربی به دنبال آن هستند تا از طریق تحریف واقعیت ها، از وضعیت غوطه شرقی برای خدشه وارد کردن به چهره روسیه استفاده کنند. زمانی که ایالات متحده آمریکا الرقه را با خاک یکسان کرد، چرا زنگ خطر به صدا درنیامد؟

نبنزیا تصریح کرد: مسلم است که اقدامات مجرمانه در غوطه شرقی باید متوقف شود، اما سوال این است که چگونه؟ پیش نویس قطعنامه‌هایی باید در شورای امنیت به تصویب برسد که قابل اجرا باشد.

این مقام روسی با بیان اینکه تلاش روسیه برای یافتن راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه ادامه خواهد یافت، گفت: روسیه اصلاحیه‌هایی را در پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت اعمال کرده است که نسخه این اصلاحیات به اعضای شورا ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا