افزایش جمعیت بیکاران در ۲۰ سال

به گزارش بصیرنیوز،نرخ بیکاری در میان بانوان متقاضی شغل، تغییرات  جالب توجهی دارد به طوری که اگر در سال ۱۳۴۵ تنها ۹۰ هزار نفر از بانوان بیکار بودند، اکنون این میزان به یک میلیون نفر نزدیک می‌شود؛ این امر نشان‌دهنده مشارکت بیشتر زنان در اقتصاد و ورود جدی آنان به بازار کار برای یافتن شغل‌های مورد نظرشان هست.

در همین رابطه:

دلیل بیکار شدن ۵۰۰ هزار نفر در پاییز چیست؟

نرخ بیکاری جوانان ۲۸درصد شد

بررسی بیکاری در یک دوره ۶۰ ساله یعنی (۱۳۳۵ ـ ۹۵) نشان می‌دهد که بیشترین نرخ بیکاری مربوط به یک‌دهه گذشته بوده است به طوری که تنها از بین مردان ۲ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۲۴۰ نفر با وجود تقاضا، از داشتن شغل محروم بوده‌اند.

بنابر گزارش رسمی و سرشماری نفوس مسکن سال‌های ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۵ نرخ بیکاری رفته رفته از سال ۹۰ تا سال ۹۵ روند نزولی داشته و به استناد گزارش مرکز آمار ۴۱۷ هزار نفر از نرخ بیکاری در بین مردان کاسته شده است.

اینفوگرافی هرم بیکاری دوره ۶۰ ساله

تغییرات ۱۰ سال گذشته نرخ بیکاری در میان مردان نیز نشان می‌دهد که بیکاری در میان مردان روند فزاینده‌ای داشته است؛ در حالیکه بین سال‌های ۷۵ تا ۸۵ بیش از یک میلیون نفر به جمعیت بیکاران اضافه شدند و میزان بیکاران با اضافه شدن دهه بعدی یعنی ۸۵ تا ۹۵ نزدیک به ۱ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۷۹۲ نفر است.

اینفوگرافی هرم بیکاری خالص دوره ۶۰ ساله

پیش از این نیز مسئولان وزارت کار آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را نزدیک به یک میلیون نفر اعلام کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا