فرش قرمز مافیای پوشاک برای ورود برند‌های ضعیف خارجی

به گزارش بصیرنیوز،دبیر کارگروه مد و لباس کشور بابیان اینکه به‌شدت مخالف ورود برند‌های دسته چندم خارجی به کشور هستیم، گفت: برخی مراکز تجاری با مافیای پوشاک ارتباط نزدیک دارند و برای ورود برند‌های خارجی ضعیف فرش قرمز پهن کرده‌اند.

رئیس اتحادیه پوشاک گفته بود دستورالعمل واردات پوشاک باعث شده برند‌های نازل ترکیه برای حضور بیشتر در بازار پوشاک ایران فرصت به دست آورند، به‌طوری‌که الآن بازار پوشاک تهران و حتی شهرستان‌ها جولانگاه برند‌های نامتعارف پوشاک شده است.

به گفته شیرازی تاکنون ۳۰ برند خارجی بر اساس دستورالعمل مذکور برای واردات و عرضه پوشاک مجوز اخذ کرده‌اند که البته این برندها، برند‌های مطرح و شناخته‌شده دنیا که معمولاً اروپایی نیستند و هیچ‌کدام تمایلی برای اخذ این مجوز از خود نشان ندادند.

حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور با تائید این خبر به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: به‌شدت مخالف ورود برند‌های دسته چندم خارجی به کشور هستیم.

وی بابیان اینکه این برند‌ها حاضرند به هر طریقی و تحت هر آیین‌نامه‌ای وارد کشور شوند، ابراز داشت: عموماً محصولات این برند‌ها باسلیقه و روحیات ایرانی‌ها همخوانی ندارد.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور اظهار داشت: باید راه را برای ورود فعالان حرفه‌ای و کمک‌کننده بازکنیم، نه برند‌هایی که از برند‌های داخلی ما عقب‌تر هستند.

وی سرمایه‌گذاری هنگفت این برند‌ها را در کنار کمک‌هایی که مافیای پوشاک در کشور برای حضور آن‌ها دارد را عامل رشد قارچ گونه آن‌ها در سراسر کشور دانست و گفت: برخی مراکز تجاری فضا‌های فروشگاهی‌شان را در اختیار این برند‌ها می‌گذارند و باید در این زمینه تجدیدنظر کنند.

قبادی با تأکید بر اینکه نباید زمینه ورود برند‌های ضعیف به کشور فراهم شود گفت: از آفت‌هایی که کشور دچار آن شده ارائه تسهیلات و درصد‌های پایین برای برند‌های ضعیف خارجی است.

دبیر کارگروه مدو لباس کشور گفت: برخی برای ورود برند‌های خارجی فرش قرمز پهن کرده‌اند که با مافیای پوشاک در مراکز تجاری ارتباط نزدیک دارند.

وی با اشاره به اینکه در دوره گذشته شورای شهر و شهرداری پیشنهاد شد که مجتمع‌های تجاری تازه راه‌اندازی شده فضا‌هایی را به برند‌های درجه‌یک اختصاص دهند خاطرنشان کرد: این برند‌ها برای حضور در مجمتع‌های تجاری به‌جز فضا تسهیلات نمی‌خواهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا