آمادگی اداره کل منابع طبیعی برای جذب گردشگر در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، ستار بابایی مدیرکل منابع طبیعی و آب‌خیزداری منطقه ساری در آخرین جلسه شورای اداری سال ۹۶ فریدونکنار که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت منابع طبیعی شمال کشور دو مرکز در مازندران قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و صد هزار هکتار جنگل در مازندران وجود دارد که ۷۹۴ هزار هکتار در حوزه منابع طبیعی ساری واقع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آب‌خیزداری منطقه ساری تصریح کرد: ۳۸۷ هزار هکتار مرتع در مازندران وجود دارد و حدود ۷ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی در زمینه پارک جنگلی در حال مدیریت است.

بابایی با اشاره به اینکه دو دیدگاه در زمینه منابع طبیعی کشور وجود دارد گفت: حفاظت از منابع طبیعی از نخستین موضعی است که باید برای تحقق این امر اقدامات جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مازندران در ظاهر بسیار خوب و بدون چالش است، یادآور شد: چالش‌های بسیاری در امر نگهداری منابع طبیعی وجود دارد که یکی از آن‌ها وجود بالغ بر ۳ هزار و ۷۰۰ روستای صاحب حدود ۴ هزار کیلومتر مرز مشترک جنگلی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آب‌خیزداری منطقه ساری افزود: حذف تهدیدها و بهره‌وری غیرمجاز در عرصه‌های جنگلی دومین دیدگاه حاکمیتی است که در این دولت به صورت جدی در حال پیگیری است.

بابایی سرآنه حوزه جنگلداری را بسیار پایین دانست و اظهار کرد: اگر نگرش صحیح درخصوص اهمیت منابع طبیعی و جنگل‌داری در کشور ایجاد شود بسیاری از چالش‌های موجود برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اراضی ملی و سطحی منابع طبیعی در فریدونکنار زیاد نیست اما با توجه به ساحلی بودن این منطقه حفاظت از این موارد بسیار قابل اهمیت است و یکی از مواردی که در فریدونکنار می تواند در جذب سرمایه موثر باشد در زمینه گردشگری است که منابع طبیعی آمادگی همکاری در این خصوص را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آب‌خیزداری منطقه ساری با بیان اینکه استان مازندران دارای منابع طبیعی زیادی است اما از نظر اعتباری بسیار با مشکل رو به رو هستیم، تاکید کرد: برخی از کارکنان منابع طبیعی حدود سه ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند که نیاز است این موضوع با جدیت از سوی نمایندگان مجلس پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا