شکایت از همسر یک ملی‌پوش به پلیس فتا

به گزارش بصیرنیوز،حمیدرضا صمدزاده مدیر تیم بسکتبال مهرام در نشست خبری در مورد حواشی به وجود آمده در طول فصل گذشته، اظهار داشت: در فصل جاری متأسفانه دوستان مسائل حاشیه‌ای زیادی را مطرح کردند، اما ما دوست نداشتیم در جریان بازی‌های تیم ملی وارد حاشیه شویم به همین خاطر سکوت کردیم و به دنبال فرصت مناسب برای شفاف‌سازی بودیم تا به مسائلی که مطرح می‌شود پاسخ دهیم.اگر کمک نکنیم که این مشکلات برطرف و مسائل به صورت شفاف مطرح نشود سال آینده بدتر از این خواهد شد.

*با هدف‌گذاری وارد لیگ شده‌ایم/ از همسر یکی از ملی پوشان شکایت کردیم

از سال ۸۵ که فعالیت‌مان را در بسکتبال آغاز کردیم ثبات مدیریتی داشتیم و موفقیت زیادی را در این سال‌ها کسب کردیم و این نشان می دهد که مهرام با هدف‌‌گذاری مشخص وارد لیگ می‌شود و حضورش به یک یا دو سال منتهی نمی‌شود. دو سال پیش که رفتیم مشکلاتی وجود داشت و هدف ما رسیدگی به بخش های پایه بود و سعی کردیم کسری‌های بخش پایه را جبران کنیم و روی تیم‌های پایه تمرکز داشته باشیم.برای این کار افرادی را منصوب کردیم و اختیار تام داشته باشند و بازیکن‌سازی کنند امسال هم دو سه نفر را معرفی کردیم که نمونه‌ آنها نوید رضایی‌فر و امیرحسین خندان بودند که بازیکنان آینده‌داری هستند.

وی ادامه داد:‌باید این مسیر را برای آنها باز می‌کردیم به عنوان مثال کیوان ریاعی هم اولین بار بود که نیمه‌نهایی و فینال را تجربه می‌کرد نتیجه‌ای که هم در فصل گذشته کسب شد نمی‌گوییم که خیلی راضی‌کننده بود اما بد نبود چون می‌توانستیم در فینال‌ها عملکرد بهتری داشته باشیم. دوست داشتم مسائلی که برخی افراد مطرح می‌کنند رو در رو باشد و ما هم حرفمان را بزنیم. اگر الان کمک نکنیم بسکتبال روند نزولیش را ادامه خواهد داد. متأسفانه همسر یکی از بازیکنان ملی‌پوش مسائلی را عنوان و بی‌احترامی‌های زیادی را به باشگاه مهرام و افراد حاضر در آن صورت داد که مجبور شدیم به پلیس فتا شکایت کنیم تا پاسخگو باشند. نمی‌دانیم آنها به چه مسائلی استناد می‌کردند، ما یکبار در مورد یک بازیکن اشتباه کردیم و انتظار داشتیم فدراسیون ورود کند اما این اتفاق نیفتاد. ما به دنبال این هستیم که اگر اشتباه یا تخلفی وجود دارد با آن برخورد شود. آن زمان مشحون می‌گفت مسائل تیم ملی مهم است و به خاطر همین ورود نکرد.الان هم دوستان مسائلی را مطرح  می‌کنند که هیچکدام ثابت نشده است.

*قرارداد همه بازیکنان را شفاف منتشر کنند/ خصوصی هستیم و از جیب‌مان هزینه می‌کنیم

به گزارش فارس،‌مدیر باشگاه مهرام عنوان کرد: داوران زیادی برای بازی‌ها  ما سوت زدند و خبرنگاران می‌توانند با آنها صحبت کنند و اگر یک نفر از آنها این مسائل را تأیید کرد ما از بسکتبال می‌رویم، متأسفانه مطرح کردن اتهامات راحت اما ثابت کردن آنها کار سختی است و درست نیست. به ما انگ زدند که گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ را گرفته‌ایم و در صفحات منتسب به یک باشگاه این موارد مطرح شده است اما ما اعلام کردیم همه قراردادها را به صورت شفاف منتشر کنند تا برای همه روشن شود. پولن ۶۵ هزار دلار برای یک ماه قرارداد داشت و آرنت هم ۱۸ هزار دلار بر فرض مثال حتی اگر گران‌قیمت‌ترین بازیکن لیگ را هم گرفته باشیم به ضرر بسکتبال که کار نکردیم. ما یک باشگاه خصوصی هستیم و پول خودمان را خرج می‌کنیم اما دوستان دیگر به چه صورت هستند. آیا از بیت‌المال هزینه نمی‌کنند، قرارداد همین جونز را بیایند و اعلام کنند. تهمت زدن‌ها از قاعده خود خارج شده است، آنها تفکرشان این است که می‌گویند مهرام نباشد چون منافع ما به خطر می‌افتد.

*کارشناسانی که قبول دارند را بیاورند تا هر ۵ بازی مهرام و پتروشیمی بررسی کنیم

صمدزاده با اشاره به بحث داوری‌ها گفت: در دیدارها مقابل پتروشیمی در مورد داوری مسائل زیادی مطرح شد آنها تیکه‌هایی از بازی که به ضررشان بود را منتشر می‌کردند اما صحبت ما این است که هر ۵ بازی را زیر نظر بگیرید چرا زمانی که می‌برند خودشان برده‌اند و وقتی می‌بازند داوران تأثیر گذاشته‌اند. باید به همه تیم‌ها از جمله مهرام احترام بگذاریم. مقابل بازیکنان جوان ما باید سر تعظیم فرود بیاوریم که با چه سختی‌هایی کار کردند و جلو رفتند. اگر منی که در مورد مسائل فنی چیز زیادی نمی‌دانم کنار زمین می‌ایستادم باید با آن بازیکنان سه بر صفر مهرام را می‌بردیم. حتی اگر ۱۰ سوت علیه آنها زده می‌شد. کسی که در صفحه خودش خبرنگاران را متهم می‌کند که نباید شرافت قدم را بفروشند خودش در طول اتفاقات لیگ بیشترین حاشیه را برای پتروشیمی به وجود آورد. ما را متهم به مافیا کردند اما آیا خودشان شرافت قدم خود را نفروختند.

وی ادامه داد: در بازی پنجم پتروشیمی میزبان بود و در چند سال گذشته هم آن تعداد تماشاگر به سالن نیامده بود و همه چیز برای پیروزی‌شان مهیا بود، در نیمه اول هم ۹ امتیاز جلو بودند اما چه اتفاقی افتاد که بازی را باختند. چرا یک بار برای همیشه نمی‌نشینیم مشکلات خودمان را حل کنیم. سال ۹۴ بعد از بازی با دانشگاه آزاد یک نفر مصاحبه کرد که «من نگران بسکتبال هستم و آن مسابقه را مهرام نبرد این تلنگری برای بسکتبال ما بود.» چرا آن زمان تلنگر وارد می‌شود اما الان نه؟ همان زمان ۶ بازیکن تیم ما را گرفتند و ما را تضعیف کردند. در این سه سال چند بازیکن ملی‌پوش داشتند آن زمان احساس خطر می‌کردند و الان نه؟ یک مقدار باید احترام بگذاریم برای کسانی که با هزینه شخصی در بسکتبال سرمایه‌گذاری می‌کنند. چه کسی برای مشحون رأی جمع کرد و چه کسی بود که از حضور مشحون در این دو سال استفاده کرد و در تیم ملی سمت گرفت. سهمیه ملی بازیکنان به نفع چه تیمی برداشته شد؟ بیشترین منافع را که شما بردید. در انتخابات اخیر هم باز هم بیشترین اتفاقات به سود شما بود.

*در زمین کدام تیم به داوران حمله کردند؟/ با مربی خاص بهترین تیم را داشتیم و آسیا دوم شدیم

مدیر باشگاه مهرام گفت: در کدام زمین به داوران حمله و بی‌احترامی کردند،‌دو جلسه تماشاگر و مربی پتروشیمی محروم شدند اما بعد از آمدن رئیس جدید همان محرومیت‌ها برداشته شد. در اینجا هم باز شما سود کردید. ما که بیشترین ضربه را از این قضیه خوردیم. ما چه رفتاری کرده‌ایم که علیه بسکتبال بوده است جزء اینکه در هر مسابقه بین‌المللی برای ایران مقام کسب کرده‌ایم، در  غرب آسیا، باشگاه‌های آسیا و جام شیخ‌راشد مقام آورده‌ایم. مثل الان هم لشکرکشی نداشتیم. به جرأت می‌توان گفت در آن زمان که آن مربی خاص در تیم ما حضور داشت بهترین تیم عازم باشگاه‌های آسیا شد اما دیدید چه اتفاقی افتاد که نتوانستیم یکبار دیگر قهرمان شویم و دو بار به الریاضی لبنان باختیم. بازی ما با پتروشیمی در همین لیگ اخیر تداعی‌کننده بازی مهرام با الریاضی بود که باختیم. ۵۵ تیم در بخش پایه داریم اما کدام باشگاه به اندازه ما در بخش پایه سرمایه‌گذاری می‌کند. ما هم می‌توانیم بازیکنان آماده تیم‌های دیگر را جذب و از آنها استفاده کنیم اما آیا این درست است اگر ما هم برویم چه کسی می‌خواهد این  کارها را انجام دهد. شیمی‌دُر کنار کشید و فدراسیون هم که کار پایه نمی‌کند.

* در غرب آسیا و باشگاه‌های آسیا هم با کمک آوانسیان قهرمان شدیم؟

وی با اشاره به اینکه می‌گویند باید از توانایی‌های آوانسیان در فدارسیون استفاده کنیم، عنوان کرد: در این دو سالی که شما در فدراسیون همه کاره بودید چرا اینکار را نکردید حالا که ما از توانایی‌های او استفاده می‌کنیم باید اتهام بزنند که روی داوران تأثیر می‌گذارد آیا در غرب آسیا و باشگاه‌های آسیا هم با کمک او قهرمان می‌شدیم؟ شما قهرمان می‌شوید همه چیز خوب است و زمانی که این اتفاق نمی‌افتد همه چیز علیه‌تان است.بعد از مصاحبه واحدپور رئیس کمیته داوران با او تماس گرفتند که چه اتفاقی افتاد در این سه سال یکبار هم صحبت نکردید اما حالا بعد از بازی ما و دانشگاه آزاد اینطور اشتباه داوران را اعلام می‌کنید که او به من گفت سرپرست دانشگاه آزاد با من تماس گرفت و گفت شما مصاحبه‌ای در مورد اشتباه داوران انجام دهید تا ما بتوانیم پولمان را از باشگاه بگیریم.

* چرا نمی گویند با اصرار چه کسی ستاره‌ها حذف شدند؟

صمدزاده با اشاره به حذف بازیکنانی مانند صمد  نیکخواه،‌مهدی کامرانی و حامد آفاق  عنوان کرد: سررشته سرپرست سابق تیم‌ملی صحبت‌های سربسته‌ای انجام می‌دهد اما نمی‌دانیم چرا علنی نمی‌گوید چه کسی در آن جلسه با مشحون تأکید داشت که این بازیکنان دیگر نباشند. چرا شهامت ندارند این موارد را بگویند که به اصرار چه کسی با حذف آنها موافقت شد،‌چرا خودمان را پشت سر افرادی پنهان می‌کنیم که نیستند. این مسائل را مطرح می‌کنند و بعد ما را متهم می‌کنند. شما در این مدت مربیگری چه بازیکنی را پرورش داده‌اید. بهنام یخچالی هم با حمایت‌های خاتمی رشد کرد. مدیرعامل پتروشیمی مصاحبه می‌کند که باید باشگاه‌ها را به ماندن ترغیب کنیم اما این صحبت‌ها با کارهایی که می‌کنند منافات دارد. کمک کردن به بسکتبال زدن در گوش مربی حریف است؟ بعد از آن اتفاق چه کسی ضرر کرد جزء خودتان.

وی ادامه داد: متأسفانه آنها آمده‌اند به صحبت‌های مهدی کامرانی استناد کردند که هیچ وقت ثابت نشد چرا فقط یک طرفه قضاوت می‌کنند؟ چرا وقتی بازیکنان با آن مربی کار می‌کنند علیه مهرام هستند و تحت تأثیر او قرار می‌گیرند. ما آماده‌ایم که این مسائل برای همیشه بسته شود. باید از الان برای فصل بعد کار کنیم و اگر جلوی آن گرفته نشود در آینده بدتر می‌شود. چه کسی به خودش اجازه می‌دهد بعد از باخت به رختکن داوران برود. در این دو سال همین افراد چند داور را کنار گذاشتند. در دو سال گذشته رئیس کمیته فعلی و گذشته داوران هیچ نقشی در چینش داوران نداشتند. بعد از مسابقات یکبار هم اتفاق نیفتاده که ما فیلم بازی را دستمان بگیریم  و به فدراسیون برویم. از آنها می‌خواهیم کل بازی را بررسی کنند نه آنجایی که به ضررشان است . ما حاضریم هر ۵ بازی را با  کارشناسانی که آنها قبول دارند بررسی کنیم که چقدر به نفع یا ضرر ما بوده است. متأسفانه برخی افراد هم وجود دارند که وقتی ما به تیم خاص و مربی خاصی می‌رسیم کلاً علیه ما می‌شوند.

* نمی‌توانستیم تا ابد بازیکنان را در لیگ یک نگهداریم و باید فرصت رشد می‌دادیم

سرپرست باشگاه مهرام در پاسخ به این سؤال که شما آن زمان به خاطر مسائلی از لیگ برتر کنار رفتید و زمانی هم که برگشتید همان مسائل وجود داشت، گفت: دو سال رفتیم که برای بازیکنان پایه برنامه داشته باشیم. بازیکنانی که می‌سازیم تا اندازه‌ای می‌توانند در لیگ پایین‌تر حضور داشته باشند یا باید آنها را به تیم دیگری بدهیم که در این صورت سرمایه‌سوزی می‌شود یا باید خودمان وارد لیگ برتر شویم. با این نگاه بود که برگشتیم. فدراسیون فعلی هم باید مسائل حاشیه‌ای را به جد بررسی و به تخلفات رسیدگی کند. اگر این اتفاق نیفتد شاید سال دیگر هم نباشیم. این چیزی است که هیأت مدیره باشگاه هم به دنبال آن است. آن چیزی که از پیرامون بسکتبال می‌شنویم این است که با حضور مهرام مسابقات هیجان بیشتری دارد. سال گذشته چند بازی پخش مستقیم شدند امسال چطور؟ یک موردی که نمی‌توان کتمان کرد علاقه خود گنجی مدیرعامل مهرام است که واقعاً بسکتبال را دوست دارد. اگر می‌خواهیم در بسکتبال ادامه دهیم تا یک جایی می‌توانیم در لیگ پایین‌تر باشیم. چون باید به بازیکنان امید بدهیم. سال گذشته به بازیکنان کادر فنی گفتیم اگر می‌خواهید در لیگ برتر بازی کنید باید با اقتدار قهرمان شویم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

* با سیلی زدن به بهترین مربی ایران فقط خودشان ضرر کردند نه ما

وی در مورد اینکه چرا در مورد قضیه سیلی زدن مدیرعامل پتروشیمی به مصطفی هاشمی به کمیته انضباطی شکایت نکردید گفت:‌برای هاشمی به فدراسیون نامه زدیم آن اتفاق در زمین بسکتبال و جلوی چشم ناظر مسابقه رخ داده بود. اما کمیته انضباطی به ما گفت پس از پایان بازی بوده و ما نمی‌توانیم حکمی بدهیم و اگر می‌خواهید به مراجع قضایی شکایت کنید ما دوست داریم مسائل از طریق فدراسیون حل شود اما وقتی خودشان می‌خواهند ما هم مجبوریم وکیل بگیریم و به دادگاه شکایت کنیم.

صمدزاده عنوان کرد: آنها فقط می‌گویند مدرک داریم پس چرا انها را منتشر نمی‌کنید، می‌گویند دست مشحون در کار بوده اما این موضوع به ما چه ارتباطی دارد. مشحون که با شما خوب بود. می‌گویند آوانسیان که با مهرام کار می‌کند پس از پایان بازی با داوران در یک ماشین نشسته‌اند آیا این می‌شود مدرک؟ بعد از اینکه مدیرعامل‌شان به مربی ما سیلی می‌زند آن فرد خاص با رسانه‌ها تماس می‌گیرد و می‌گوید که این موضوع حق مربی حریف بوده که سیلی بخورد. شما که ۶ ماه محروم بودید ما جذبتان کردیم. آن زمان همه چیز خوب بود؟ ما همیشه به مربیان خود گفته‌ایم با مسائل داوری کاری نداشته باشند و فقط تمرکزشان روی مسائل فنی باشد. اگر بتوانیم پیروز شویم حتماً از لحاظ فنی این اتفاق می‌افتد. متأسفانه بزرگ‌ترین اشتباه ما این بود که مسائلی که سه سال پیش مطرح شد را به صورت جدی پیگیری نکردیم. یا نباید به آن مسائل  جواب می‌دادیم یا اگر جواب دادیم باید تا انتها می‌رفتیم اما حالا قضیه فرق می‌کند تا آخر پیگیر اتهامات امسال خواهیم بود.

* این بار دیگر کوتاه نخواهیم آمد

وی تأکید کرد: اگر ما تخلفی کرده‌ایم برخورد کنند و برای طرف مقابل هم همین اتفاق بیفتد تا دیگر کسی به خودش جرأت ندهد بدون سند و مدرک اتهام بزند. حرف زدن یا سکوت ما دلیل بر این نیست که مسائلی وجود دارد بلکه ما دوست د اریم خود فدراسیون به این موارد رسیدگی کند. از سال ۸۵ که وارد لیگ شدیم این فرد هر سال مسائلی را مطرح کردند و افرادی را متهم می‌کند اما چرا یکبار برای همیشه به این کارها پایان نمی‌دهد. مطمئناً این بار کوتاه نخواهیم آمد و امیدواریم فدارسیون شخصاً‌ رسیدگی کند تا کار به مراجع قضایی نکشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا