هویت امروز ما به علت فداکاری‌های شهدا است

جمعی از دانشجویان و اساتید «محور ۱۳» دافوس با خانواده امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری دیدار کردند.

در این دیدار رئیس ستاد دافوس با بیان اینکه خداوند را شاکرم که در چنین ساعت و روزی مهمان خانواده شهید بزرگوار کشوری هستم، اظهار کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران واقع است و در دو مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا برنامه آموزشی انجام می‌دهد.

ناخدا یکم غلام‌رضا طحانی افزود: این دانشگاه از قدیمی‌ترین موسسه‌های علمی کشور است که سنگ بنای آن به سال ۱۳۱۲ برمی‌گردد و در حال حاضر بالاترین مرجع علمی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه حامل سلام گرم امیر فرماندهی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) امیر سرتیپ حسین ولیوند هستم، تصریح کرد: عزیزانی که در این جمع حاضر هستند یادگارانی از هشت سال دفاع مقدس‌اند که در حال تحصیل در دانشگاه هستند.

رئیس ستاد دافوس ادامه داد: بخشی از موارد تحصیلی‌ای عزیزان به آشنایی با محیط داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران و کشورهای هم‌جوار برمی‌گردد که ما در اولین گام پا به خطه سرسبز شمال گذاشته و برای اینکه چراغ راهی از برکت حضور شهدا بگیریم اولین برنامه کاری و مأموریت آموزشی خود را دیدار با خانواده شهید در این مکان مقدس قرار داده‌ایم.

طحانی با بیان اینکه تا ایران، ایران است خاطره رشادت‌ها، جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های شهید کشوری در تاریخ باقی خواهد ماند، خاطرنشان کرد: برای همین می‌گویند شهدا تاریخ‌ساز هستند و اگر امروز ما هویتی داریم به علت فداکاری‌های و کارهای و اقدامات مهمی است که این شهید بزرگوار و سایر هم‌رزمانشان انجام دادند و شهید تا تاریخ برقرار است خاطراتش در تاریخ می‌ماند.

رئیس ستاد دافوس با بیان اینکه شهادت هدیه‌ای است که خداوند آن را به بنده‌های خاص خودش می‌دهد و به این جمله و حرف اعتقاد داریم، بیان کرد: یکی از بزرگان نقل می‌کردند که شهادت مثل میوه‌ای است که نمی‌شود آن را نارس چید و باید آن میوه برسد تا قابل چیدن باشد.

وی در پایان گفت: وقتی از خانواده‌ای دو نفر و تعداد بیشتری به فیض شهادت نائل می‌آیند آن خانواده تقدس ویژه‌ای دارد، من این لحظه را به فال نیک می‌گیرم و از همسر شهید عاجزانه تقاضا می‌کنم در هنگام دعاها مجموعه نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران را دعا بفرمایند تا بتوانیم رهرو راه این شهیدان بزرگوار باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا