شهید »آوینی« ارزش‌های انقلاب اسلامی را ماندگار کرد

به گزارش بصیرنیوز، بیستم فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی است، آنچنان که در زندگینامه‌ این شهید آمده او فردی بسیار علاقه‌مند در زمینه ادبیات و فیلمسازی است که خود را مقید به انجام تعهد در جریان انقلاب اسلامی می‌داند.

اما آنچیزی که شهید اهل قلم را از تمامی فعالان رسانه‌ای و فیلمسازی متمایز کرده و موجب ماندگاری او شده کار برای انقلاب و معرفی ارزش‌های اسلامی است که شاید این روزها این امر مهم توسط بسیاری از همپیمانان آوینی به فراموشی سپرده شده باشد.

در حالی که این روزها ابزارهای بسیار پیشرفته‌ای در اختیار فیلمسازان و اهالی قلم قرار دارد اما فرهنگ انقلابی مهجورترین نقش‌ها را به خود می‌بیند و هیچ اثر فاخری از مستندسازان به نمایش گذاشته نمی‌شود.

هماهنگی گفتاری و رفتاری شهید آوینی چنان جلوه می‌کند و به آن اعتقاد دارد که برای یک محور که آن هم حقیقت انقلاب اسلامی است قدم می‌گذارد و جان می‌دهد.

اعتقاد به کار ارزشی و اسلامی از ملزومات اصلی رسانه انقلابی است که هرچند شاید ابزار رسانه‌های دیروز و امروز و امروز و فردا متفاوت باشد اما اصل جهت‌گیری باید به سمت و سوی آوینی‌ها باشد.

آوینی آنچه را که از خود به میراث گذاشت تعهد و اثرهای ماندگاری بود که سهم زیادی در معرفی دفاع مقدس داشته و نسل سوم ایران را با روایت متفاوتی از جنگ آشنا کرد.

این روزها که به فرموده رهبر انقلاب دشمن در حال جنگ فرهنگی با ملت ایران است پیمودن راه آوینی بسیار ضرورت دارد اما این مسیر باید با تلاش جهادی و اخلاص عمل از سوی جوانان ایرانی محقق شود و لازمه تحقق این امر دوری از جناح بازی سیاسی و حرکت به سمت اخلاق مداری و تعهد کاری برای انقلاب اسلامی است.

در چند سال گذشته هرچند به صورت پراکنده کارهایی از سوی فعالان رسانه‌ای و فیلمسازی در زمینه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی صورت گرفته اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت و حتی برخوردهای چکشی این کارها به سرانجام نرسیده است.

کار در حوزه انقلاب اسلامی دارای فراز و نشیب های فراوانی است که فقط آوینی ها از پس آن برمی‌آیند و به برکت جمهوری اسلامی آوینی ها روز به روز در حال رویش هستند که فقط نباید اسیر باندبازی سیاسی و سهم خواهی افراد شوند.

مرتضی آوینی به خوبی ارزش جوانان انقلابی این سرزمین را درک کرده بود و در گویشی زیبا می‌گوید: «این جوانان ما، به راه‌های آسمان آشناترند تا به راه‌های زمین.»

جوانان ایرانی که در هر زمینه‌ای با عزم جدی وارد شدند توانستند قله های موفقیت را فتح کنند باید با اراده مثال زدنی جا پای شهید آوینی گذاشته و روایت سید شهیدان اهل قلم را مشق کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا